La Comissió d'Urbanisme de Barcelona aprova definitivament el Centre Direccional de Cerdanyola
L'Ajuntament de sant Cugat veu amb preocupació el projecte per l'impacte que pot suposar sobre la mobilitat a la carretera de Roquetes
UrbanismePublicat el 26/set/05 per Miquel Herrada
Llum verda definitiva de la Comissió d'Urbanisme de Barcelona al projecte del Centre Direccional de Cerdanyola, que crearà un nou nucli de població, serveis i centres tecnològics a tocar de la nostra ciutat. Segons el calendari previst, les obres començaran a mitjans de l'any vinent i el pressupost és de 183 milions d'euros. L'Ajuntament de Sant Cugat veu amb preocupació alguns dels aspectes del projecte, com l'impacte sobre la mobilitat que tindria per al barri santcugatenc de Roquetes.
La Comissió d'Urbanisme de Barcelona ha aprovat definitivament la modificació puntual del PGM i del Pla Parcial que permetran desenvolupar el Centre Direccional de Cerdanyola. El projecte, que es va iniciar al 2001 i va ser modificat posteriorment al 2003, ocuparà finalment una superfície de 340 hectàrees de sòl situades entre Cerdanyola, Sant Cugat, el Parc de Collserola i la Universitat Autònoma.
El nou nucli acollirà activitats tecnològiques com el Parc de la Ciència i la Tecnologia, que ocuparà una superfície de 58,5 hectàrees de sòl i més de 1.320 metres quadrats de sostre, o tota la infraestructura destinada al Sincrotró. El projecte contempla també diferents serveis i al voltant de 3.300 habitatges, dels quals 1.200 seran habitatges protegits.
D'altra banda, el planejament contempla també una xarxa verda de 155 hectàrees, que suposarà el 45% del sòl total i que servirà de corredor de connexió entre els parcs naturals de Collserola i Sant Llorenç de Munt.
Des de l'Ajuntament de Sant Cugat veuen però amb preocupació que aquest projecte repercuteixi negativament sobre la mobilitat de la nostra ciutat, ja que el planejament preveu que una part del trànsit provinent del Centre Direccional passi per la carretera de Roquetes. En aquest sentit, tots els grups municipals, tret d'ICV-EA, van acordar durant el ple d'aquest mes de setembre tornar a presentar les al·legacions per resoldre la qüestió de la mobilitat i demanar un vial alternatiu per 'eixugar' el volum de trànsit previst.