L'Ajuntament demana que se soterrin les vies de FGC al punt on es bifurquen cap a Sabadell i Terrassa

L'Ajuntament voldria construir una estació central d'autobusos en l'espai que quedaria alliberat.

Urbanisme

Publicat el 10/jun/04 per Ester Castanyer

L'Ajuntament ha sol·licitat a la direcció general de Ports i Transports el soterrament de les vies de FGC només en el tram on es bifurquen les línies de Sabadell i Terrassa, en sortir de l'estació de Sant Cugat. Amb el terreny que fins ara ocupaven les vies, el consistori es planteja la possibilitat d'ubicar-hi una estació central d'autobusos municipals, d'àmbit metropolità.

Davant l'elevat cost que suposa soterrar les vies dels FGC, l'Ajuntament de Sant Cugat ha sol·licitat per escrit a la direcció general de Ports i Transport que estudiï la possibilitat de fer el soterrament només en el punt on es bifurca la via per anar cap a Sabadell i cap a Terrassa.

Segons la tinent d'alcalde de Territori, Mercè Conesa, aquest és el tram que consideren més necessari soterrar, i ara estan a l'espera d'una resposta per veure com es pot tirar endavant.

Mercè Conesa

Creiem que aquest seria el tram més interessant per soterrar les vies ja que creuen el Colomer, el Parc Central i també Can Ganxet.


Aquesta proposta permetria, no només millorar la qualitat de vida dels veïns de la zona, sinó també alliberar la pastilla de terreny per on passen actualment les vies. En aquest sentit, Conesa ha apuntat la possibilitat de destinar aquest sòl a una estació central d'autobusos que concentrés tant els autobusos municipals com els de la xarxa metropolitana.

Mercè Conesa

Es podria generar una oportunitat amb l'alliberament del sòl i ho podríem aprofitar, per exemple, per fer una estació central d'autobusos.


Recordem que la proposta inicial era poder soterrar les línies ferroviàries al seu pas pel centre de la ciutat, però que, davant la magnitud del projecte, la pròpia direcció general de Ports i Transports va demanar a l'Ajuntament que establís una prioritat.