Suprimida definitivament la reserva de sòl per construir el Vial de Cornisa

Mapa de la zona / Foto: Departament de Territori i Sostenibilitat

Urbanisme

Publicat el 9/mar/16 per Sílvia González

La comissió d'urbanisme de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat definitivament aquest dimecres suprimir del Pla General Metropolità (PGM) de 1976 la reserva de sòl per construir el Vial de Cornisa. Es tracta d'una carretera de quatre carrils que havia de travessar Collserola per Sant Cugat, Molins de Rei i Cerdanyola.

Tot i que el Pla Territorial Metropolità de 2009 ja va descartar la construcció d'aquesta infraestructura, el Vial de Cornisa encara estava inclòs en el PGM. Aquest planejament reservava 138 hectàrees per un carretera de 15 quilòmetres de longitud per 25 d'amplada en una zona que ara està catalogada com a parc natural. El traçat del vial coincidia en gran mesura amb les carenes de la serra de Collserola i partia de Molins de Rei fins arribar a Cerdanyola. No obstant això, des d'aleshores s'han construït vies que fan una funció similar com la B-30, els seus laterals i la Ronda Nord.

Sant Cugat, Molins de Rei i Cerdanyola van ser els municipis que van demanar, el 2011, eliminar la reserva viària i protegir els sòls afectats tenint en compte que la via suposava una amenaça per a Collserola. El 2012 el consell general metropolità de l'AMB va acordar iniciar el tràmit per eliminar la reserva diària.

Després de l'aprovació definitiva d'aquest dimecres, l'última paraula la té la conselleria de Territori i Sostenibilitat. Si finalment es produeix aquesta desprogramació, el sòl que roman reservat per construir aquest traçat passaria a constar com a espai lliure o de diferent qualificació urbanística. Amb l'eliminació del Vial de Cornisa, també queda definitivament descartada la construcció de l'anomenat Vial d'Enllaç, que havia de connectar aquesta autovia amb el centre de la ciutat.