L'alternativa a la Ronda Sud creuarà el Golf i terrenys de la Companyia de Jesús
El traçat groc és el que passaria pel Golf i la zona de la Companyia de Jesús / Elaboració pròpia a partir del Pla de Mobilitat
SocietatPublicat el 12/feb/13 per Mar Castro
L'alternativa a la Ronda Sud recollida al Pla de Mobilitat aposta per creuar terrenys del Golf Sant Cugat i uns situats a tocar d'Esade i el Centre Borja, propietat de la Companyia de Jesús. A més, la via que pretén unificar la ciutat des de la Rabassada fins Valldoreix i Mira-sol recull la construcció d'un pas soterrat a les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), just abans d'arribar a l'estació del centre de la ciutat, tal com han explicat diverses fonts a Cugat.cat.
El document del Pla de Mobilitat que dilluns vinent ha de passar pel ple municipal preveu un traçat alternatiu a la Ronda Sud. Aquesta nova via, que s'allunyaria de la serra de Collserola, començaria a la plaça del Rotary -a tocar de l'escola Europa- i seguiria per darrere d'aquest centre educatiu passant a tocar dels terrenys propers a Esade i el Centre Borja, fins el carrer de Llaceres. Segons diverses fonts, el pla que es porta a votació detalla que s'hauria de començar un procés de diàleg amb el Centre Borja i Esade per assolir un consens en el traçat perquè tingui la mínima afectació a les instal·lacions d'aquests centres.
El Pla de Mobilitat, a més, inclou unir la zona de la Rabassada amb Mira-sol per diferents punts del Club de Golf Sant Cugat. El document detalla que, des del carrer de Sant Crist de Llaceres, la via passi pel carrer de Sant Quirze fins arribar a la rambla de Rivera a través d''una petita part' dels terrenys del camp situats al nord-est del club, a prop de la trama urbana. Segons el pla, l'execució d'aquest tram requerirà la compra pública d'aquests sòls. A més, el document subratlla que caldria iniciar un procés de diàleg perquè el traçat tingués una mínima afectació sobre els terrenys del Golf, tal com han coincidit les mateixes fonts.
Un cop la nova ronda deixa enrere aquesta part de la ciutat, la via aniria a parar al carrer de Villà a l'alçada del carrer de Chopin, tornant a creuar terrenys del Golf. A diferència de l'anterior tram, aquest forma part d'una reserva viària per part del Pla General Metropolità (PGM) i del Pla Territorial Metropolità, aprovat definitivament. El document especifica també que s'hauria d'iniciar un altre procés de diàleg amb el Golf, així com la compra pública dels sòls que podrien acabant sent, amb tot, de titularitat municipal.
El punt que el pla presenta com de major dificultat tècnica és la via que ha d'enllaçar el carrer de Villà amb el passeig d'Olabarria passant pel carrer de Chopin. El document especifica que la voluntat de Sant Cugat és que se soterrin les línies de FGC al pas pel nucli urbà per garantir la continuïtat d'aquesta nova ronda per al municipi. Fins que aquesta operació no estigui feta, el pla és del parer que aquest tram de via s'ha de resoldre amb un vial soterrat, prolongant el carrer de Chopin fins la intersecció de l'avinguda de Can Picanyol amb el passeig d'Olabarria, que caldria adequar amb una rotonda d'enllaç. El planejament urbanístic ja determina la reserva de sòl per a la construcció d'aquest vial.