Ara, molts dels propietaris d'aquestes inversions es troben que no poden recuperar els diners que tenen invertits en aquesta modalitat i s'estan organitzant en plataformes per reclamar solucions. Els afectats denuncien que no van ser correctament informats per l'entitat financera a l'hora de signar el contracte.
La responsable de l'OMIC, Mercè Alvárez, ha explicat a Cugat.cat que aquest és el perfil dels casos rebuts a l'oficina. Són declaracions d'arxiu al magazín 'Sant Cugat a fons' de Cugat.cat (91.5 FM).
Mercè Alvárez
L'entitat de la que han estat clients és qui els ha assessorat i, per tant, hi confiaven. Però també hem de creure l'entitat financera.
L'OMIC assessora sobre les característiques del producte a les persones que ho sol·liciten i se'ls redirigeix als serveis jurídics de l'oficina si els usuaris consideren oportú engegar un procés judicial. De totes les peticions només dues han donat lloc a l'obertura d'un expedient i s'ha iniciat un procés de mediació amb Caixa Penedès i La Caixa. Els altres casos han acceptat les compensacions alternatives que els han ofert les entitats emissores.
L'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances d'Espanya ha convocat per aquest dijous diverses concentracions a tot l'Estat espanyol davant de seus d'entitats bancàries per protestar per aquesta situació. La més propera a la ciutat tindrà lloc a Barcelona a la rambla del Poble Nou cantonada amb la Diagonal.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.