El límit màxim de velocitat a la segona corona metropolitana es mantindrà en 120 quilòmetres per hora i es reduirà quan sigui necessari. Per tant, en un mateix dia el tram podrà tenir diferents velocitats màximes. Els canvis s'efectuaran mitjançant els resultats de sensors que captaran el pas dels vehicles, càmeres de seguretat i, en última instància i en cas d'accidents, prevaldrà la decisió humana.
Aquest projecte de control dinàmic de la velocitat es desenvoluparà primer als accessos sud, atès que concentren el 53% de la mobilitat d'entrada i de sortida de Barcelona. La mesura arribarà a Sant Cugat a partir del 2010 al corredor de l'AP-7 i la B-30 entre Mollet del Vallès i el Papiol.
El conseller d'Interior, Joan Saura, explicava així l'objectiu de la mesura durant la presentació del projecte el desembre passat.
Joan Saura
Els objectius són tres: evitar la congestió, la sinistralitat i la contaminació.
L'aplicació també afectarà la C-58 a causa de la coincidència amb les obres del carril BUS-VAO en aquesta carretera, que obligaran a adaptar el calendari en funció d'aquests treballs.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.