Els sectors empresarials han rebut amb satisfacció la difusió d'aquest estudi, encarregat per la secretaria de Mobilitat de la Generalitat i finalitzat a principis de l'any passat. A l'espera de conèixer els detalls tècnics de la proposta, el president de la comissió d'infraestructures de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, Josep Daví, n'ha fet una valoració positiva.
Josep Daví
Creiem que això està bé, és una bona solució per reduir l'impacte ambiental. Encara sabem poc del projecte, però pot ser factible.
Des de la Cambra de Terrassa insisteixen en la necessitat de desencallar de forma 'urgent' aquesta infraestructura, que consideren necessària per al desenvolupament econòmic de la zona.
Una visió molt diferent a la dels col·lectius ecologistes, que s'oposen a l'autovia orbital i al traçat alternatiu que ara ha sortit a la llum. El portaveu de la Campanya contra el Quart Cinturó, Toni Altaió, recorda que l'estudi difòs per TV3 no és nou. Segons Altaió, la proposta encarregada a la UPC dibuixa un traçat que coincideix amb la reserva històrica del Quart Cinturó i que té el mateix impacte ambiental.
Toni Altaió
L'impacte sobre la xarxa d'espais naturals i l'augment de la pressió urbanística ens permeten fer una crítica molt negativa de l'estudi.
Altaió ha afirmat que la divulgació d'aquest traçat alternatiu a TV3 vol crear un determinat 'estat d'opinió' favorable al Quart Cinturó.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.