Mariano Tazzioli: 'Spider-Man i Superman són els personatges bíblics de l'era moderna, són els nous Hèrcules i Moisès'

El dissenyador de personatges 3D santcugatenc és un dels creadors de la nova sèrie 'Tu amigo y vecino Spider-Man'


  • Comparteix:

Mariano Tazzioli, dissenyador de personatges 3D / Foto: Cugat Mèdia (Lluís Llebot)

Mariano Tazzioli, dissenyador de personatges 3D / Foto: Cugat Mèdia (Lluís Llebot)

Mariano Tazzioli fa anys que dona vida a alguns dels personatges més icònics de l'animació. Aquest dissenyador de personatges 3D santcugatenc ha participat en projectes guanyadors d'Oscar i Emmy i ha treballat per a gegants de la indústria com Disney, Netflix i DreamWorks. Les seves creacions es poden veure des de 'Gru, Mi Villano Favorito 4' fins al capítol 'Jíbaro' de 'Love, Death & Robots'. Ara, amb l'estrena de la nova sèrie 'Tu amigo y vecino Spider-Man', disponible a Disney+, Tazzioli explica en una entrevista al magazín 'Faves comptades' com ha estat treballar en un projecte que ret homenatge als còmics clàssics d''Amazing Spider-Man' i per què creu que personatges com Spider-Man o Superman són els nous mites de la nostra era.

ESCOLTA-HO


Com va començar la teva relació amb el disseny 3D?
Jo crec que des de petit ja portava a dins aquesta passió. Sempre dibuixava, veia sèries i pel·lícules d'animació, i em fascinava la manera com es creaven aquells personatges. Ha estat una evolució natural per a mi. No hi va haver un moment concret on decidís dedicar-m'hi, simplement va passar.

Has seguit alguna formació acadèmica o t'has format pel teu compte?
M'he autoformat, però l'autoformació no significa aprendre sol. He après molt treballant, observant companys, investigant pel meu compte. No he seguit un itinerari acadèmic estructurat com una universitat, però sempre estic aprenent. Tinc el costum d'observar constantment colors, formes, anatomies... Tot això queda enregistrat en el meu cap i va formant el meu estil.

El teu treball té una part molt artística, però també molt tècnica. Com equilibres aquests dos aspectes?
És una combinació d'ambdues. Els programes són molt complexos, però quan n'aprens un, és més fàcil traslladar els conceptes a altres. Hi ha patrons universals que es repeteixen. A més, tinc una espècie d'intuïció amb les màquines, cosa que em permet adaptar-me ràpidament a nous programes.

Com ha evolucionat la tecnologia en el camp del disseny 3D des que vas començar?
Ha canviat moltíssim. Els programes d'ara no tenen res a veure amb els de fa uns anys. Estem en un punt d'inflexió, especialment amb l'arribada de la intel·ligència artificial. L'entorn professional actual és totalment diferent del que vaig conèixer quan vaig començar.

La crisi que hi ha hagut a Hollywood, amb vagues de guionistes i actors, entre d'altres, també ha afectat el teu sector?
Ha estat la crisi més gran que he vist a la indústria. Durant la pandèmia hi havia una demanda enorme de contingut audiovisual, i moltes empreses van expandir-se molt. Però amb la vaga de guionistes i actors, l'externalització de projectes a altres països i la irrupció de la IA, la situació ha canviat radicalment. Ara els equips són més petits i el sector està en una fase d'adaptació.

Tot i que ets jove, tens 28 anys, ja en fa més de 15 que et dediques a aquest món i has estat en projectes guanyadors d'un Oscar ('The Windshield Wiper' ) i un Emmy ('Jíbaro', un capítol de 'Love, Death & Robots'). Suposo que tenir aquest llistó és un repte per seguir treballant en nous projectes?
És complicat perquè no sempre pots escollir on treballar. Quan has participat en projectes tan reconeguts, de vegades és difícil treballar en altres que no t'agraden tant. Pot produir frustració, però és una cosa que estic aprenent a gestionar.

Com és treballar amb grans estudis com Disney, Netflix o DreamWorks?
Des de dins, són estudis normals, però amb professionals d'altíssim nivell. M'encanta treballar-hi perquè els projectes són grans i reconeguts, i em donen projecció professional. Tot i que alguns poden ser més avorrits que altres, saps que seran projectes molt potents.

Quin ha estat el teu projecte preferit fins ara?
Sense dubte, 'Tu amigo y vecino Spider-Man'. És un projecte d'infància i he tingut l'oportunitat de treballar amb els personatges principals, creant supervillans i superherois. Tot i això, també ha estat molt exigent pel nivell d'excel·lència requerit i els múltiples filtres de revisió.
El moment de la transformació de Peter Parker en Spider-Man

El moment de la transformació de Peter Parker en Spider-Man / Foto: Mariano Tazzioli


La primera temporada de la sèrie s'ha estrenat aquest gener a Disney+. Quant temps hi has treballat?
Vaig treballar-hi durant un any, entre 2021 i 2022. Cal tenir en compte que hi ha un llarg procés entre la creació i l'estrena. La sèrie s'ha estrenat el 2025, i ja estem treballant en la segona temporada.

Com ha influït l'estil dels còmics originals en la creació de la sèrie?
La sèrie ret homenatge a l'estil artístic dels primers còmics d''Amazing Spider-Man'. Tot i ser una animació 3D, té un look 2D. Treballar amb un personatge amb tanta història i herència com Spider-Man és un gran repte i responsabilitat. Spider-Man i Superman són els personatges bíblics de l'era moderna, són els nous Hèrcules i Moisès i seguiran a l'imaginari col·lectiu d'aquí a 200 o 300 anys.

Com definiries el teu estil artístic?
M'agrada definir-lo com a clàssic. Vaig aprendre molt dels Looney Tunes i dels dibuixos de la Warner. Busco crear imatges que s'entenguin per si mateixes, amb una bona composició i utilitzant el menor nombre de línies possibles. També m'han influït els superherois i l'estil de Disney.

En quins projectes estàs treballant ara?
Ara mateix no puc revelar gaire cosa, però puc avançar que estic treballant en una pel·lícula gran, 'David i Goliath', que sortirà el 2025. També continuo amb 'Spider-Man' i altres projectes secrets.

També t'interessa la producció musical. Com combines aquesta passió amb el disseny 3D?
La música és una altra forma d'art que m'apassiona i és molt propera a l'audiovisual. Utilitzo els mateixos principis que en el disseny 3D, però aplicats a la composició musical i també hi tinc certa intuïció. Estic fent projectes de composició musical per a pel·lícules.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Publicitat