Augmenta un 34% la demanda del bo social a Sant Cugat els últims cinc anys

Està destinat a pensionistes, famílies nombroses i monoparentals, persones en situació de vulnerabilitat i beneficiaris de l'ingrés mínim vital

Una bombeta d'una botiga encesa / Foto: ACN (Maria Aladern)

Societat

Publicat el 30/gener per Aina Ruiz

La demanda del bo social ha augmentat un 34% en els últims cinc anys a Sant Cugat, segons les dades d'Endesa. Així, s'ha passat dels 961 clients de l'empresa amb bo social el 2020 als 1.289 del 2024. D'aquests darrers, 947 es corresponen a clients considerats vulnerables i 342 als considerats com a vulnerables severs. Es tracta d'una xifra que també ha anat en increment des del 2020 a Catalunya, tot i que el creixement més pronunciat s'ha produït durant el darrer trienni en arribar als 153.833.

El bo social és una ajuda concedida pel govern destinada a pensionistes, famílies nombroses i monoparentals, persones en situació de vulnerabilitat i beneficiaris de l'ingrés mínim vital. Així, en relació amb els criteris d'adhesió al bo social, el 58,2% són persones en situació de vulnerabilitat segons criteri de renda, el 18,9% són famílies nombroses i monoparentals, el 21,7% són pensionistes i l'1,1% són beneficiaris de l'ingrés mínim vital. D'aquestes, el 45% són considerades vulnerables i el 55% vulnerables severes.

Enguany, aquells que disposin del bo social des d'abans del 29 de març de 2022 (quan va entrar en vigor el Reial decret llei 6/2022) hauran de renovar-lo per tal de mantenir el descompte. Una mesura que afecta més de 63.400 famílies. Per als consumidors vulnerables, actualment la rebaixa en la factura de la llum és del 50% i, per als vulnerables severs, del 65%.