
Els terrenys de l'antic camp de golf de Can Sant Joan / Foto: Cedida
Sobre la voluntat del govern que l'ecobarri serveixi per ajudar els joves a emancipar-se a Sant Cugat, Sallas també es mostra contundent. "Sant Cugat ha pensat molt poc en el seu futur demogràfic i en com resoldre les demandes del sector jove. No ha fet una gran construcció d'habitatge públic".

Imatge aèria de la zona de l'antic golf Can Sant Joan on volen projectar el nou barri / Foto: Premsa Ajuntament
Inquietuds ambientals
La plataforma ha defensat sempre que els terrenys haurien de convertir-se en un parc interurbà que formi part de la via verda Collserola - Sant Llorenç. "Aquestes vies verdes han de tenir amplitud i no només fer una funció de connectivitat biològica, sinó també garantir la qualitat de l'ambient atmosfèric". Sallas també recorda que el Vallès no compta amb una ventilació natural com el mar i que l'augment de l'activitat urbanística podria agreujar els problemes de contaminació.Durant la presentació del nou barri, el govern de Sant Cugat va assegurar que el barri serà "autosuficient" pel que fa a l'energia i amb un ús restringit del vehicle privat. "Dir que serà un barri de zero emissions és una perversió", apunta Sallas. "No pots pensar que tindràs 10.000 persones que cada matí agafaran el bus per anar a buscar una estació de tren. Això és inversemblant".
En aquest sentit, la plataforma ho compara amb una vila universitària. "És una perifèria que tindria problemes de gestió futura, legalització de situacions, demandes dels ciutadans per tenir cotxe i aparcar. Començaries d'una manera i acabaries com el rosari de l'aurora".
Els compromisos passats i les accions futures
Davant aquesta situació, la plataforma vol pressionar les administracions per reconsiderar el futur dels terrenys. "L'Ajuntament de Sant Cugat i el de Rubí han aprovat mocions per convertir la zona en un parc interurbà vinculat a la recerca i la sostenibilitat", remarca Sallas, que reclama que es reactivin els projectes que ja s'havien treballat amb diners públics, però que han acabat "a un calaix".Joan Carles Sallas
Nosaltres pensem que és un projecte que té inversemblança i que no és legal, no compleix la llei d'urbanisme.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.