El veïnat de Sant Cugat, satisfet amb la ciutat tot i les dificultats d'accés a l'habitatge
Creix entre els habitants la preferència per desplaçar-se caminant dins del municipi
ahir Aina Ruiz Societat
Més del 90% dels santcugatencs es mostra entre 'molt i bastant' satisfet de viure a Sant Cugat. No obstant això, quasi un 40% considera que el municipi ha empitjorat durant el darrer any. A l'altra cara de la moneda, l'enllumenat és el servei més ben valorat de la ciutat. Pel que fa al mètode de desplaçament dins del municipi, continua creixent la preferència per anar caminant, seguida, de lluny, pel cotxe. Són dades del Dibaròmetre del 2023-2024, elaborat per la Diputació de Barcelona i que té per objectiu copsar la percepció de la ciutadania sobre el seu municipi.
L'accés a l'habitatge continua sent la principal preocupació dels santcugatencs, seguida del trànsit, la seguretat ciutadana i la neteja. Per contra, més d'un 75% considera que l'oferta cultural a la ciutat és suficient.
Pel que fa als serveis, els més ben valorats pels santcugatencs són l'enllumenat, la seguretat ciutadana i la recollida d'escombraries i reciclatge. Al final de la cua, es troba l'aparcament i l'accés a l'habitatge amb una puntuació de 4,5 i 2,7 sobre 10.
Quant al consistori, la ciutadania puntua la gestió de l'Ajuntament amb un 6 sobre 10. En aquesta línia, el 46% dels enquestats considera que l'Ajuntament és "poc o gens" transparent. Una xifra que ha augmentat respecte a l'informe del 2020-2022 i que es troba per sobre de la mitjana del Vallès Occidental i de la província de Barcelona.