Sant Cugat es marca el repte de potenciar el turisme industrial
La regidora de Promoció de la ciutat analitza els reptes en clau turística de Sant Cugat al 'Faves comptades'
Imatge aèria de les instal·lacions de la farmacèutica Boehringer a Sant Cugat / Foto: Boehringer
SocietatPublicat el 28/setembre per Alba Triadó
El turisme és un tema de debat que s'ha encès en els darrers anys fruit de la massificació turística que viuen ciutats com Barcelona. Si bé la situació és de Sant Cugat és lluny d'aquesta massificació, un dels reptes de la ciutat és dibuixar les línies estratègiques per definir quin tipus de turisme vol. Coincidint amb el Dia Mundial del Turisme, la regidora de Promoció de la ciutat, Esther Madrona, ha passat pel magazín 'Faves comptades' per explicar quins són els reptes de present i futur de la ciutat en aquesta matèria.
Escolta-ho
Sant Cugat disposa del Sistema d'Intel·ligència Turística (SIT), una eina que permet extreure estadístiques sobre el turisme a la ciutat que proporciona informació com el motiu de visita de la ciutat, la despesa mitjana dels visitants, l'origen dels turistes, els dies d'estada, i fins i tot la valoració que fan de la ciutat. "El 41% dels turistes que venen a Sant Cugat ho fan per motius professionals, principalment per assistir a reunions", ha destacat la regidora, apuntant que aquest fet genera una alta ocupació hotelera entre setmana i un impacte directe en la restauració local.
La joia de Sant Cugat
Pel que fa a les activitats més populars, la regidora ha explicat que el 86% dels turistes gaudeixen de l'oferta gastronòmica local, mentre que un 46% opta per activitats culturals, com la visita al Monestir de Sant Cugat, una de les joies patrimonials més valorades. A més, ha mencionat la importància de Collserola com a atractiu natural, així com l'eix comercial i la seva integració en l'experiència turística.Esther Madrona, regidora de Promoció de la ciutat / Foto: Cugat Mèdia
Madrona ha subratllat la importància de mantenir un equilibri entre la promoció de la ciutat i evitar la massificació turística, una problemàtica que, de moment, Sant Cugat no pateix en comparació amb altres ciutats properes com Barcelona. "Crec que el repte és gestionar el turisme sense descontrolar-lo i oferir als visitants allò que oferim als nostres propis veïns", ha explicat, fent referència a la importància de preservar l'essència de la ciutat.Turisme industrial
Mirant cap al futur, la regidora ha destacat que Sant Cugat continua explorant noves vies per potenciar el turisme local i internacional, incloent-hi el turisme industrial, amb la col·laboració d'empreses com HP o Ferrer, entre d'altres. Madrona ha ressaltat la necessitat de continuar amb una gestió equilibrada i sostenible, tenint en compte els reptes globals del sector turístic.Per als habitants de Sant Cugat, la regidora ha subratllat la importància de fomentar el turisme intern, animant els santcugatencs a redescobrir els seus propis racons, des del Monestir fins a Collserola, i a participar en activitats com les experiències úniques o el turisme de proximitat.
DECLARACIONS
Esther Madrona
Hem de ser capaços de trobar aquest equilibri perfecte, de conservar la nostra essència i d'explicar-nos. Podem explicar les nostres tradicions, convidar la gent a què vingui a gaudir de festes com l'Encabronada, per exemple, o de festes que ens identifiquen fortament i ens agraden de la nostra ciutat.
Your browser doesn’t support HTML5 audio