Pati Núñez, tota una vida dedicada al disseny
La dissenyadora ha treballat per a empreses de diversos sectors des de fa més de 40 anys
Publicat el 9/agost per Guillem Andrés
El disseny del 'packaging' d'un producte o de la identitat visual d'una empresa és un fet vital per a aconseguir l'atenció dels possibles clients. Pati Núñez acumula més de 40 anys treballant en el món del disseny. Des de perfums a caixes de sabates, passant per ampolles o imatges corporatives d'empreses.
Alguns dels seus dissenys han triomfat internacionalment, com és el cas de l'ampolla d'aigua Fuensanta; premiada arreu del món. El disseny de les caixes de les sabates Magrit va deixar meravellada, explica Núñez, la reina Letizia Ortiz. Un dels dissenys de Núñez que més perdura, però, és el del Port de Barcelona, amb una vigència de prop de quatre dècades.
La dissenyadora apunta que abans d'iniciar un projecte estudia el sistema de producció de l'empresa, per saber com comunicar visualment el propòsit de la companyia. D'aquesta manera, explica que habitualment comença a treballar amb paraules i a partir d'aquí busca una associació d'idees amb formes i colors.
Defineix el seu estil com a reduccionista "per no afegir més coses de les necessàries". Els dissenys que més li agraden, però, son els que resisteixen al pas del temps, com és el cas de molts que la mateixa Pati Nuñez ha dissenyat.
Actualment ha reduït el seu volum de feina, tot i que segueix fent "packaging" d'alimentació i algun catàleg juntament amb el seu equip. A més, avança que està a punt de començar un projecte il·lusionant per a una marca de roba, tot i que no pot anunciar de quina es tracta.
DECLARACIONS
Pati Núñez
Hi ha gent que li diu minimalista, però a mi no m'agrada perquè no segueixo una moda. Sí que tendeixo al reduccionisme, de no afegir més del necessari.
Your browser doesn’t support HTML5 audio