Gourmets de Sant Cugat: 'Volem tornar a l'origen del concepte Mercat Vell'

La concessionària ha explicat a Cugat Mèdia quin és l'estat actual i com visualitza el futur de l'espai

El Mercat Vell / Foto: Cugat Mèdia

Societat

Publicat el 25/febrer per César Martínez

La concessionària del Mercat Vell, Gourmets de Sant Cugat, veu 'necessari' tornar a l'origen amb el qual va reobrir el 2015, és a dir, sota el concepte de 'mercat de venda i degustació'. Ho diuen després que fa poc més d'una setmana tanquéssin les parades La Peixateria i el restaurant JAPO, gestionades per Peixagogo. A hores d'ara, només es manté obert l'Ametller Origen i una fleca, gestionada precisament per un dels socis de Gourmets. No obstant això, la concessionària, que té la gestió fins al 2055 i el 2026 començarà a pagar un cànon a l'Ajuntament, ha defensat a Cugat Mèdia que el Mercat Vell 'ha funcionat i, això, és un fet evident'.

L'arquitecte Lluís Martínez és un dels socis de Gourmets de Sant Cugat i, en representació de la concessionària, ha valorat l'estat actual del Mercat Vell. Martínez ha assegurat que la marxa de Peixagogo respon a problemes interns i no a una manca de gestió o l'arribada d'Ametller Origen. "El propietari de Peixagogo va agafar més parades perquè es volia quedar amb tot el mercat", ha afirmat el membre de Gourmets de Sant Cugat que, ha asseverat que se'l va frenar en arribar al topall del 60% de la superfície de venda del conjunt del mercat que estipula la Llei de Comerç.

La concessionària admet que no van gestionar bé la situació amb el propietari d'aquest establiment. Ara bé, "en no corregir les nostres indicacions", el va expedientar en més de 20 ocasions amb multes que "no paga ni pagarà". Ara, després d'abaixar la persiana de les dues parades que mantenia, s'obre un nou capítol al Mercat Vell, amb el 24% que ocupava Peixagogo com a espai "comerciable". De moment, segons expliquen els gestors del Mercat Vell, la propietat de Peixagogo no ha abandonat l'espai i "utilitza les càmeres per guardar el peix que fa servir en un local que té a vuitanta metres".

Cugat Mèdia ha intentat posar-se en contacte reiteradament amb el propietari de Peixagogo perquè donés la seva versió dels fets, però no ha respost a cap de les peticions.

Tot i que l'Ajuntament no ha volgut fer declaracions tampoc sobre l'estat del Mercat Vell, Gourmets de Sant Cugat ha afirmat que estan al corrent de totes les problemàtiques internes i saben el punt en què es troben. "Nosaltres fem uns informes trimestrals i en el darrer ja vam reflectir aquestes situacions respecte als deutes i afectacions amb Peixagogo", ha explicat Martínez.

L'arribada d'Ametller Origen al Mercat Vell

L'entrada de la cadena de supermectas va generar una divergència d'opinions entre els veïns i comerciants, que veien l'obertura com una solució "dolorosa, però necessària". El propietari de Peixagogo ja va carregar en el seu moment contra l'Ajuntament i Gourmets de Sant Cugat, per l'arribada d'Ametller Origen al mercat, argumentant que "no tenia cabuda perquè no és una parada tradicional".

Tres mesos després de l'obertura, des de la concessionària afirmaven que la parada funcionava i que tenia una "acollida molt bona". Tot i ocupar el 43% del Mercat Vell, que correspon a l'espai de vuit parades, Martínez ha explicat que compleix el plec de condicions i no hi ha motius perquè no hagués obert.

Quin és el futur del Mercat Vell?

Vuit anys després que s'inaugurés el nou Mercat Vell, l'aspecte actual és ben diferent del que hi havia el 2015. De les 10 parades que combinaven la venda de productes i els espais de degustació, a hores d'ara només queda el forn de pa. Tot i això, Gourmets defensa que tenen llogada "una part molt important", concretament el 80% (43% d'Ametller Origen, 10% la fleca i el 24% Peixagogo) i "el 20% restant està ja reservat i ocuparia les antigues parades de la carnisseria". Sobre l'espai que actualment ocupa Peixagogo, la concessionària encara no vol adjudicar l'espai fins a saber si l'abandonen definitivament.

L'objectiu que es marca Gourmets de Sant Cugat és el de poder tornar al model híbrid de 50% venda i 50% degustació. "Volem tornar al model amb parades de peix i cuina, carn i cuina, pa i un altre de menjar internacional", ha afirmat Martínez, qui anhela "l'equilibri prepandèmia" i contrarestar les dinàmiques més recents, on "paradistes s'interessaven més en la degustació i no la venda perquè és on guanyaven més diners".


DECLARACIONS

Lluis Martínez

L'ajuntament i la regidoria de comerç té coneixement directe de totes les coses que nosaltres fem perquè nosaltres fem uns informes trimestrals i en el darrer ja es reflectia totes aquestes situacions i reflexa el tema dels deutes i afectacions

Your browser doesn’t support HTML5 audio