CCOO demana celeritat per tramitar la connexió ferroviària dels dos Vallesos
El sindicat assegura que cal avançar en unir les línies R4 i R8, d'acord amb l'aprovació del Ministeri de Transports
Mapa de la connexió entre la R8 i la R4 / Foto: Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (cedida a l'ACN)
SocietatPublicat el 15/nov/23 per Acn
CCOO del Vallès Occidental i del Vallès Oriental reclama celeritat en la tramitació per connectar les dues comarques amb ferrocarril. En un comunicat, el sindicat assegura que cal avançar en unir les línies R4 i R8, d'acord amb l'aprovació del Ministeri de Transports de la licitació de l'estudi informatiu per a connectar-les. Assegura que es donaria resposta a l'alta demanda de mobilitat existent entre els dos Vallesos, i reclama que es tingui en compte el model de finançament de les obres en ple procés per transferir la gestió de Rodalies a la Generalitat.
El sindicat qualifica el projecte "d'estratègic", donat que permetria connectar les capitals del Vallès Occidental, Sabadell i Terrassa, amb la de l'Oriental, Granollers, i altres localitats de pes com Mollet del Vallès. "És important posar en valor, tal com fa el 'Pla Específic de Mobilitat del Vallès', que la major part dels desplaçaments diaris que es produeixen als Vallesos són de caràcter intern, és a dir, dins i entre les comarques del Vallès Occidental i Vallès Oriental, amb un total de 845.000, dels que només el 13% es realitzen en transport públic", destaca el comunicat.
En canvi, la mobilitat vallesana amb Barcelona suposa un total de 580.000 desplaçaments diaris, dels quals el 46% són en transport públic. Amb tot, considera "inadmissibles" els terminis previstos per les necessitats de mobilitat del territori, que dibuixen el 2026 com l'any de lliurament de l'estudi informatiu i la construcció al llarg de la dècada de 2030.
"Caldrà aclarir, en el traspàs de Rodalies, quan, qui i com es fa i finança" la projecció d'aquesta connexió, s'assenyala el sindicat en el comunicat.