Els usuaris dels FGC puntuen amb un 8,32 el nou servei de la Línia del Vallès

L'augment de la freqüència i la disminució d'aglomeracions són els aspectes més valorats pels usuaris

Imatge d'arxiu d'un tren dels FGC / Foto: FGC

Societat

Publicat el 29/gen/23 per Sara Bella

Els usuaris dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han puntuat amb un 8,32 el servei de la línia Barcelona-Vallès arran de les millores aplicades des del 9 de desembre. Aquesta és la conclusió d'una enquesta realitzada entre el 9 i 12 de gener a algunes de les persones que utilitzen aquesta línia. L'augment de la freqüència de trens és l'aspecte que es valora més positivament, seguit de la disminució d'aglomeracions i de la incorporació de nous trens.

Segons ha informat FGC mitjançant una nota de premsa, les millores implantades han permès disminuir prop d'un 30% l'ocupació dels trens a l'hora punta del matí. El nivell de confort del nou servei també s'ha vist augmentat per l'increment d'un 37% del nombre de places oferides per la línia.

Canvis aplicats el 9 de desembre

Per tal d'augmentar les freqüències i donar resposta a l'augment de la demanda, FGC va fer una compra i posada en servei de 15 noves unitats de tren, a la vegada que va implementar diverses actuacions a la línia per maximitzar la regularitat i optimitzar els recursos. Tot plegat ha permès doblar l'oferta de trens que connecten Barcelona amb Sabadell i Terrassa, incrementar un 37% el nombre de places que ofereix la línia i millorar les freqüències en hora punta. Ara mateix, en hora punta, circula un tren cada cinc minuts fins a Sabadell i Terrassa, i cada dos minuts i mig per Sant Cugat.