Consells per afrontar l'inici a la vida d'institut
La pedagoga i formadora de l'entitat santcugatenca EdBuilding, Mireia Arnau, explica a Cugat Mèdia com encarar aquesta nova etapa
Un grup d'estudiants d'institut entrant a l'Angeleta Ferrer / Foto: Cugat Mèdia (Lluís Llebot)
SocietatPublicat el 2/set/22 per Redacció
Acabar 6è de primària vol dir començar 1r d'ESO, i això suposa una transformació en el dia a dia dels joves, però també de les famílies. No només és un canvi d'etapa educativa, també és un moment de canvi maduratiu que cada jove fa més o menys ràpid. La pedagoga i formadora de l'entitat santcugatenca EdBuilding Mireia Arnau explica a Cugat Mèdia que el més important és poder parlar amb els infants i que aquests siguin protagonistes del canvi. Poder mantenir converses tranquil·les i encoratjar amb positivisme són les principals eines que tenen famílies i criatures.
Arnau comenta que els nens i nenes viuen aquest procés amb una "dualitat". Per una banda, se senten feliços i grans per deixar l'escola primària, però també, ho viuen amb molta incertesa perquè no saben com serà l'institut i què passarà amb els seus amics. Pel que fa a les famílies, també ho viuen amb incertesa, tot i que no són les mateixes que les dels infants. Segons Arnau, els pares i mares es preocupen per com s'adaptaran els seus fills, com els acolliran i si han triat el centre educatiu correcte. L'aspecte de les amistats dels infants "no ho tenen tan present".
Un altre aspecte important és la tria del centre educatiu. Cada escola té dos instituts adscrits, però a vegades, els infants van a un altre institut. Arnau comenta que en aquesta negociació ha de mantenir-se un equilibri entre què volen els infants i què volen els adults i que, en moltes ocasions, arribar a un nou centre "és una nova oportunitat", ja que els alumnes poden donar-se a conèixer per primer cop a nous companys, "reinventar-se" i fer noves amistats.