La Plataforma de Pensionistes es manifesta per reclamar un tracte personal als bancs
Lamenten que la digitalització financera exclou a la gent gran que no sap fer ús dels mitjans digitals
Manifestació de la Plataforma de Pensionistes de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia
SocietatPublicat el 21/feb/22 per Paula Pujol
Els membres de la Plataforma de Pensionistes de Sant Cugat i la gent gran de la ciutat s'han manifestat per reivindicar que la banca no ajuda a la gent gran. La marxa s'ha iniciat a la plaça de la Vila, ha avançat fins a la plaça dels Quatre Cantons on han llegit el manifest i ha finalitzat davant de les entitats bancàries de l'avinguda de Rius i Taulet. L'objectiu de la manifestació és combatre la reducció del personal i oficines bancàries; la marginació derivada de la digitalització forçosa i l'afectació especial a la gent gran.
Cada cop hi ha més tràmits digitals que suposen la desaparició del contacte directe amb el client, i el tancament de caixers i oficines és una mostra. Una de les conseqüències de la digitalització bancària és que deixen fora totes les persones que no saben, no volen o no poden fer ús dels mitjans digitals. La gent gran, per aquest motiu, reclama als bancs que els atenguin presencialment a les oficines. Un dels membres de Plataforma de Pensionistes de Sant Cugat, Dídac Llovet, assegura que "no tota la gent gran té accés a Internet, ni la capacitat per poder fer-ho".
La campanya 'Som gent gran, no idiota', impulsada per Carlos San Juan, va sorgir del malestar generalitzat de la gent gran amb el tracte que els dona la banca. Josep Porta, membre de la plataforma, ha explicat que demanen "un tracte humà a les persones" perquè, recorda, "els diners són nostres. A més, el col·lectiu també vol que no "s'eliminin les comissions" i la condició d'haver de cobrar 800 euros al mes perquè no et cobrin una comissió anual de 240 euros. Porta, en nom del col·lectiu, ha enviat un missatge al Govern: "Volem que tregui unes normes clares".
La Plataforma de Pensionistes de Sant Cugat explica que "són conscients de la vulnerabilitat de la gent gran davant de la digitalització bancària". Per aquesta raó, demanen que els bancs "revisin els protocols d'atenció al públic, recuperant el tracte personal i amb una bona qualitat del servei; que si les persones tenen dificultats per realitzar una gestió, el personal de l'entitat bancària els acompanyi i que s'aprovi una normativa adequada a les necessitats de la gent gran".
Moment de la reunió entre l'Ajuntament i representants d'entitats bancàries / Foto:
Reunió entre l'Ajuntament i entitats bancàries
Divendres passat, l'Ajuntament es va reunir amb els representants de Banc de Sabadell, Caixa Bank, Banc de Santander i BBVA per tractar la problemàtica de la manca de caixers automàtics i d'atenció a les persones grans a les oficines. Tant l'equip del govern com les entitats financeres es reafirmen en el compromís que la digitalització no provoqui l'exclusió de part de la població. En aquesta reunió es van explicar les eines que implementaran per ajudar a la gent gran a fer les gestions financeres.
DECLARACIONS
Didac Llovet
No pot ser que els bancs ens tractin de la manera que ho estan fent en aquests moments. Hem de pensar que no tota la gent gran té accés a Internet ni la capacitat per fer-ho.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Josep Porta
Demanem un tracte humà a les persones, ja que els diners són nostres, i que atenguin personalment a tota la gent que ho necessitin. Que no ens cobrin comissions ni ens exigeixin cobrar 800 euros al mes per no cobrar-nos aquests 240 euros a l'any de comissions. Volem que això s'elimini i el Govern tregui unes normes clares.
Your browser doesn’t support HTML5 audio