Sant Cugat farà una prova pilot per evitar l'entrada de camions a la Zona de Baixes Emissons
L'Ajuntament habilitarà un magatzem per a què les mercaderies més petites es puguin repartir al centre amb bicicletes de càrrega
Imatge d'un camió al centre de Sant Cugat / Foto: Cugat Mèdia
SocietatPublicat el 29/mar/21 per Martí González
Sant Cugat posarà en marxa, previsiblement l'any que ve, una prova pilot per evitar que els camions i furgonetes de repartiment entrin al centre, a la Zona de Baixes Emissions. L'Ajuntament habilitarà un magatzem de ciclologística, a l'avinguda de Ragull, on hi haurà mercaderies petites que traslladaran bicicletes o tricicles de càrrega a comerços i particulars del centre. La intenció és fer balanç, al cap d'uns mesos, del funcionament del projecte, subvencionat en gran part per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per ampliar-lo a d'altres espais i amb mercaderies més grans.
Ho ha explicat a Cugat Mèdia el regidor de Mobilitat i Transport, José Gallardo, que ha argumentat que la idea és facilitar que l'últim quilòmetre per repartir aquests productes es faci d'una manera més sostenible i, per aquest motiu, se situarà el magatzem al límit de la Zona de Baixes Emissions i prop d'un carril bici. Els camions i furgonetes que no disposin d'etiqueta ambiental de la DGT tenen una moratòria d'un any des de l'entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions i, per tant, podran circular per aquesta àrea sense ser sancionats fins al maig del 2022. Els que ho facin pel polígon de Can Magí disposen de cinc anys de moratòria.
La prova pilot es farà amb comerços que participin de manera voluntària de la iniciativa, amb qui la tinença d'alcaldia responsable ja hi està parlant, segons expliquen des de l'Ajuntament. Gallardo és optimista de cara al funcionament d'aquest projecte, que ja s'ha posat en marxa en d'altres ciutats tant de l'Estat com europees.
A més, el govern està estudiant incloure en aquesta iniciativa la distribució de missatgeria a tots els edificis municipals. El pressupost que es destinarà a la prova és de 110.900 euros, dels quals l'AMB en posa el 90% i l'Ajuntament el 10% restant.
L'objectiu, si el balanç és positiu, és ampliar-ho poc a poc i "fer pedagogia" perquè al centre de la ciutat hi hagi, només, vehicles de transport sostenible i vianants.
DECLARACIONS
José Gallardo
Aquesta prova pilot serà per coses petites, que es puguin traslladar amb Cargo Bike. Volem utilitzar un punt que estigui just al límit de la Zona de Baixes Emissions, prop d'un carril bici per connectar ràpidament amb el centre i, per tant, fer aquesta última milla d'una manera sostenible i evitar que els vehicles contaminants hi entrin.
Your browser doesn’t support HTML5 audio