Eco Place, un exemple d'emprenedoria en temps de pandèmia a Sant Cugat
Un grup d'emprenedors transformen la fruiteria ecològica del carrer Major en un bar eco
Interior del local Eco Place amb la seva zona de bar i fruiteria / Foto: Cugat Mèdia
SocietatPublicat el 19/feb/21 per Ignacio Campos
Crear un nou negoci en temps de pandèmia és una aventura. A Sant Cugat trobem el cas d'Eco Place, una fruiteria ecològica amb vuit anys d'antiguitat convertida en bar eco. Situat al carrer Major número 8, el local antigament pertanyia a Mireia Carulla i actualment s'han sumat al negoci David Moure i el seu soci Alejandro Briatore. La transformació del local, aclareix Moure, es basa en 'donar continuïtat a tot el que s'estava fent abans i simplement ampliar l'oferta de serveis que tenim'.
La idea de portar a terme aquesta transformació sorgeix amb la pandèmia iniciada i malgrat que un gran nombre de negocis s'estan veient obligats a tancar. L'autogestió, subratlla Moure, ha estat un dels factors d'èxit del projecte i, sobre el procés de transformació del local, explica que mantenen del que hi havia abans, fet que ho ha facilitat tot. "Ja tenim experiència fent obres d'aquest tipus", detalla Moure, que afegeix que tot ho han dissenyat ells mateixos. Ara bé, considera que el procés realment complicat per ells comença ara, amb la posada en marxa del negoci.
Allò que diferencia Eco Place és l'essència ecològica i, per tant, la procedència dels seus productes, adquirits a partir de diferents proveïdors. "Exigim que tinguin els certificats corresponents", assegura Moure. Per exemple, "a la fruiteria, a cada producte, a més del preu i de què és ecològic, també es pot veure d'on prové".
Pel que fa al futur servei de menjar per emportar com una alternativa més per subsistir com a negoci, el responsable d'Eco Palace explica que disposaran de "tuppers saludables per emportar, així com entrepans i torradetes".
Les conseqüències de la pandèmia, però, han afectat molts negocis i aquest no és una excepció, encara que les expectatives són positives. Que el negoci formi part d'una fruiteria amb certa antiguitat ajuda a mantenir un nombre de clients habituals elevat. En relació amb la incorporació de nous clients, Moure explica que "hi ha molts clients que ja són recurrents, però sí que hem vist que hi ha gent que s'interessa i entra a preguntar".
DECLARACIONS
David Moure
El meu soci i jo venim del món del gimnàs i l'esport i al final és quelcom que va molt lligat. Volem promocionar un estil de vida saludable, intentar menjar més ecològic i menys processat, com ajuda per mantenir-se millor físicament.
Your browser doesn’t support HTML5 audio