El Síndic de Greuges de Sant Cugat activa de nou les visites territorials als districtes i Valldoreix
El Síndic ha rebut 20 queixes i 11 assessoraments en el darrer mes
Ramon Palacios és el Síndic de Greuges de Sant Cugat / Foto: Localpres
SocietatPublicat el 6/oct/20 per Mar Castro
El Síndic de Greuges de Sant Cugat ha activat de nou aquest octubre les visites territorials als districtes i Valldoreix, aturades els darrers mesos a causa de la pandèmia del coronavirus. D'aquesta manera, podran donar resposta a les peticions presencials 'bàsiques' segons el Síndic santcugatenc, Ramon Palacios. Durant el setembre, ha rebut 20 queixes i 11 assessoraments a l'oficina del centre de la ciutat. Unes dades similars a les del setembre de l'any passat.
Palacios ha explicat que a causa de la situació actual derivada per la Covid-19, el mètode web "està sent molt útil per tramitar queixes". Tot i això, el síndic és de l'opinió que "la presencialitat és bàsica, sobretot, per determinades persones que necessiten més aquesta empatia".
De les queixes presentades, cinc han estat desestimades perquè no s'havia iniciat la via administrativa, cinc han estat traslladades al Síndic de Greuges de Catalunya i s'han iniciat tramitació per a les 10 restants.
L'àmbit al qual fan referència aquestes 20 queixes són, sobretot, sobre la qualitat urbana, el medi ambient, les polítiques socials i la salut pública. Pel que fa als 11 assessoraments, que "han estat estudiats en detall", dos s'han traslladat a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), i els altres 11 fora de l'àmbit municipal com Mossos d'Esquadra i entitats bancàries, entre d'altres.
DECLARACIONS
Ramon Palacios
El mètode web és molt útil per tramitar queixes. En aquest sentit, dir que la presencialitat és bàsica, sobretot, per determinades persones que necessiten més aquesta empatia, però estem veient i ho valorem l'augment de queixes tramitades inicialment a través del web.
Your browser doesn’t support HTML5 audio