1.977 usuaris de Sant Cugat atesos pel Servei Local de Teleassistència des de l'inici de la crisi del coronavirus

La majoria de trucades que ha gestionat el centre d'atenció han estat relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19

El col·lectiu de la gent gran és el més vulnerable davant la pandèmia / Foto: Creative Commons CC0

Societat

Publicat el 17/abr/20 per Pau Vázquez

El Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona ha gestionat 1.977 trucades d'usuaris de Sant Cugat des de l'inici de la crisi del coronavirus. Del total de persones ateses, 28 han estat derivades a una línia telefònica 900, un servei que s'ha posat en marxa per a persones grans en risc que fins ara no eren usuàries del servei. El SLT, que atén 90.200 persones en 310 municipis de la província de Barcelona, ha gestionat un total de 141.125 trucades, la majoria de les quals relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19.

Del total de trucades emeses des del centre d'atenció, 21.649 van ser trucades proactives del STL per conèixer la situació de persones usuàries en relació amb la situació sanitària i social provocada per la pandèmia. Per altra banda, s'han gestionat 7.000 trucades d'emergència, de les quals 800 estaven relacionades amb el coronavirus.

A més, durant aquest període s'ha experimentat un creixement de la mobilització de recursos externs davant l'emergència sanitària, així com recursos propis a través de les unitats mòbils del Servei Local de Teleassistència. Les actuacions han arribat a les 8.600 mobilitzacions.

Actualment, 285 persones estan en el marc del protocol de seguiment de la COVID-19 que s’ha posat en marxa des de l'SLT, de les quals 186 tenen la malaltia confirmada, 37 es troben ingressades en un hospital i 62 estan en situació d’aïllament domiciliari preventiu.