La psicòloga d'EdBuilding Carme Trinidad ofereix les claus per afrontar la tornada a l'escola
Societat
Publicat el 6/set/19 per Alba Triadó / Martí González
Fer el canvi progressiu i adaptar l'horari uns dies abans és una de les claus per facilitar la tornada a l'escola per als nens i nenes. És un dels consells de la psicòloga i formadora membre d'EdBuilding Carme Trinidad per recuperar la rutina més fàcilment. Trinidad també assegura que és important organitzar i planificar aquesta tornada amb 'serenitat' i 'sinceritat', explicant tot el necessari als infants per fer-los partíceps, a més de conservar moments de joc i lleure.
Organitzar el canvi: adaptar l'horari de manera progressiva, preparar el material conjuntament uns dies abans.
Pactar algunes normes: moments de joc, estona de pantalles, etc.
Serenitat: que els adults no traslladin l'angoixa de la tornada als infants. Parlar amb ells de què no els agrada de la tornada.
No allargar excessivament els comiats i explicar-los què faran just després: qui els vindrà a recollir, on aniran.
Avançar progressivament els hàbits que tenen nens i nenes abans d'anar a dormir.
Llevar-se amb temps i esmorzar, sempre que sigui possible, conjuntament (pares, germans). Coordinació entre totes les parts implicades (cangurs, avis)
Donar-los més responsabilitats fàcilment assumibles.
Quaderns i deures d'estiu: fer-ho poc a poc i progressivament, no forçar-ho els últims dies, al principi de setembre.
Pels més petits: un objecte de transició petit que es puguin endur a l'escola, no allargar el comiat i conservar moments de joc.
Per primària i secundària: facilitar les relacions amb companys també fora de l'àmbit escolar, parlar amb ells i respondre totes les preguntes que tinguin amb sinceritat, però no forçar-los els primers dies. Si hi ha canvi de centre, anar-hi abans si és possible per a conèixer l'espai.