Neix a Sant Cugat MimOOkids, la firma de moda sostenible per a infants independents
Les creacions de la santcugatenca Monika Ligeza adopten la metodologia Montessori
Els infants aconsegueixen vestir-se sols / Foto: Cedida per Monika Ligeza
SocietatPublicat el 14/jul/19 per Carme Reverte
MimOOkids és el projecte personal de la santcugatenca d'origen alemany Monika Ligeza. La firma de moda infantil, que s'ha posat en marxa aquest març a Sant Cugat, neix amb l'objectiu d'ensenyar els nens a vestir-se sols. Seguint el mètode d'aprenentatge Montessori, Ligeza, ha dotat les seves creacions de solucions fàcils perquè els infants aprenguin jugant.
Escolta-ho
Monika Ligeza ha estat més de 10 anys treballant per a grans marques de moda, però ha estat la seva experiència com a mare el que l'ha dut a crear la seva firma de moda infantil. 'Les marques que actualment hi ha al mercat no faciliten que els nens siguin autònoms i vaig pensar que d'aquesta manera també li donava un altre valor a la roba', diu Ligeza. 'La roba actual està pensada perquè el pare vesteixi el fill; el nen no és el centre del seu aprenentatge', afegeix la fundadora de MimOOkids.
El que diferencia la roba de MimOOkids d'altres marques infantils és que aporta solucions adaptades a l'edat de l'infant. La més innovadora té a veure amb els tancaments. Fins els tres anys les peces porten velcros de colors, un sistema que els facilita posar-se i treure's la roba ajudats també per la relació dels colors. Dels tres al sis anys els botons són extragrans i també s'associen al trau pel color. Per últim, tots els forats de la peça són grans i elàstics perquè càpiguen cap, peus i braços. Es tracta de 'roba evolutiva que creix amb el nen'.
MimOOkids respon a un compromís social i amb el medi ambient. Els materials que utilitzen són 100% sostenibles, amb cotó orgànic i cotò reciclat, i les peces es confeccionen a diferents petits tallers de Barcelona.
L'acollida de la marca santcugatenca ha estat molt bona en els cinc mesos que porta de vida, sobretot a les fires de Florència i Paris, on 'la sorpresa ha estat la rebuda de països com la Xina i Corea on ha agradat molt', assegura Ligeza.