Fer créixer les vocacions científiques entre plantes mutants
Un taller del CRAG de la UAB promou entre les joves les carreres científiques
Publicat el 14/mar/19 per Clara Bardají
La recerca científica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) s'endinsa a les aules per fomentar les vocacions. Alumnes de 5è de primària de l'escola Joan Maragall han participat en el taller de plantes mutants que impulsa el Centre de Recerca Agrigenòmica (CRAG) de la UAB. A més de voler promoure entre les nenes les vocacions científiques i apropar-les a referents femenins, l'objectiu principal d'aquest taller és donar als estudiants una experiència de recerca científica real.
A través del treball en equip, l'observació i la creació d'hipòtesis els alumnes han d'arribar a un consens sobre què són plantes mutants i què no. Per als estudiants, com la Julia i el Martí, aquest treball en equip els ajuda a 'descobrir coses noves' i aprendre 'a ser científics'.
L'edat en què es duu a terme el taller també és important. La responsable de Comunicació del CRAG, Zoila Babot, que ha dirigit l'activitat, assegura que és 'important no oblidar aquestes edats' a l'hora de visibilitzar les carreres científiques, ja que per molt que no ho diguin, els nens i nenes en aquesta edat primerenca 'ja estan prenent decisions' sobre el seu futur i el que voldran estudiar. A més, subratlla Babot, és important empoderar les nenes amb referents de dones científiques i proporciona'ls-hi referents femenines per veure que tothom pot estudiar aquelles carreres.
El CRAG posa en marxa el taller de plantes mutants fa un parell d'anys i el dirigeix a alumnes de 5è i 6è de primària.
DECLARACIONS
Julia i Martí
Podem tenir diverses idees i si les juntem totes podríem descobrir una cosa nova. / He après quines són les mutants i quines no. Hem après a ser científics.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Zoila Babot
Crec que és important que no oblidem aquestes edats. Tendim molt a centrar-nos en els alumnes més grans perquè estan en la fase que els queda poc per escollir què estudiaran. Es fa un incís, en aquell moment, en les nenes perquè hi ha clara mancança en enginyeries. Però oblidem aquestes edats. Encara que no ens ho expliquin estan ja prenent decisions.
Your browser doesn’t support HTML5 audio