La santcugatenca Neus Giménez presenta el manual 'Piensa sexi' per acabar amb la publicitat sexista

El manual està disponible de manera gratuïta a internet / Foto: La Criatura Creativa

Societat

Publicat el 5/feb/18 per Oriol Petit

La publicitària santcugatenca Neus Giménez Parrot, juntament amb Lia Mendonça i Carmela Serantes, acaben de publicar el manual 'Piensa Sexi', que té l'objectiu de combatre el sexisme i donar eines per fomentar la igualtat en el món publicitari, tot plegat d'una manera visual i amena. Aquesta petita guia per a professionals del sector denuncia que molts anuncis i campanyes encara perpetuen rols i estereotips masclistes i aborda qüestions com l'ús del llenguatge inclusiu. Es pot consultar de manera gratuïta a través de la pàgina de Facebook del projecte.

Escolta-ho

Neus Giménez creu que el sector de la publicitat hauria de 'ser el primer' en impulsar el canvi i lluitar per la igualtat de gènere, però admet que 'és difícil'. La publicitària santcugatenca explica per què es van decidir a editar 'Piensa sexi'.

Neus Giménez

Resumir el que ens sembla essencial en publicitat per evitar caure en el sexisme. Hi ha moltes guies feixuges que la gent no llegeix. Vam dir: hem de fer alguna cosa en un llenguatge atractiu i sexi.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La coautora del manual també denuncia que el sector publicitari i creatiu està 'molt masculinitzat', sobretot en les capes altes i directives.