La primera fase de la vianantització de l'avinguda de Cerdanyola estarà llesta d'aquí a un any
L'Ajuntament ha fet la primera presentació del projecte als veïns
SocietatPublicat el 16/gen/18 per Albert Prat
La primera fase de la vianantització de l'avinguda de Cerdanyola, entre el carrer de Montserrat i el passeig de Torreblanca, estarà llesta el febrer de l'any vinent. L'Ajuntament prepara el projecte executiu d'aquest tram per començar les obres aquest juny. El pla inclou la renovació del clavegueram, una reivindicació històrica del barri, i canvis en la mobilitat i les places d'aparcament per renovar un eix per on passen més d'11.000 vianants diaris. El consistori ho ha presentat aquest dilluns en la primera de les reunions previstes amb veïns i comerciants.
La nova avinguda de Cerdanyola
La via es dividirà en dues parts, la que va del carrer de Montserrat fins al de Borrell i la que va de Borrell fins la Rambla del Celler. En aquest últim tram es permetrà la circulació de vehicles. El projecte parteix l'avinguda en quatre seccions, dues als extrems per a vianants i dues internes per a vehicles autoritzats i serveis. Aquesta última franja comprèn els arbres, nous exemplars caducifolis que substituiran les magnòlies actuals, les terrasses dels bars, bancs, papereres i jardineres.
Mobilitat
Amb la vianantització, només podran circular per l'avinguda els vehicles autoritzats i d'emergències, a més de taxis en servei. Per a càrrega i descàrrega, hi haurà finestres horàries com a la resta de l'eix de vianants. El control d'accés serà fotogràfic, en un sistema que l'Ajuntament vol estendre a la resta de la ciutat. Els residents podran donar una llista de matrícules habituals a les quals s'autoritzarà l'accés durant 20 minuts.
El canvi implicarà la modificació de tres línies d'autobús. La L1 canviarà el recorregut i passarà pel passeig de Torreblanca, on es col·locarà una parada nova que atendrà la part del barri més propera a l'avinguda de Ragull. La L7 i la L8 circularan per la Rambla del Celler.
Aparcament
L'estacionament és un dels aspectes més polèmics de la reforma. S'eliminaran una seixantena de places de zona blava, 19 de càrrega i descàrrega i 34 de motos, i es recol·locaran 12 places per a persones de mobilitat reduïda als carrers adjacents. Al tram entre el carrer de Borrell i la Rambla del Celler es mantindrà l'aparcament.
L'Ajuntament ha assenyalat que la implantació de la zona verda, que s'ha de fer durant aquest any, pal·liarà la pèrdua de places en un barri on hi ha dèficit d'aparcament.
Les bicicletes, les escombraries i el clavegueram, preocupacions dels veïns
Els veïns han exposat alguns dubtes sobre el projecte, que la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Entorn Urbà i Seguretat Ciutadana, Cristina Paraira, s'ha compromès a tenir en compte. Els residents esperen una solució definitiva als problemes del clavegueram derivats d'una urbanització antiga, un fet que ja recull el projecte.
També han expressat recels sobre el fet que les bicicletes i els vianants no tinguin espais separats. Han reclamat més control policial pel comportament dels ciclistes i han exigit més vigilància sobre la mida de les terrasses.
Els representants de l'Ajuntament han explicat que s'està valorant implementar la recollida d'escombraries porta a porta quan estigui enllestida l'obra, al mateix temps que a la resta de l'eix de vianants. Els veïns han qüestionat el funcionament d'aquest sistema i Paraira ha assegurat que estan acabant l'estudi de viabilitat. La tinenta d'alcalde d'Entorn Urbà ha assenyalat que la solució no mantindrà els contenidors soterrats actuals.