La línia del Vallès dels FGC estrena el 2018 amb millores importants de manteniment
Obres de manteniment en una catenària
SocietatPublicat el 6/gen/18 per Oriol Petit
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha completat en aquests primers dies del 2018 dues de les principals actuacions de manteniment i renovació de les infraestructures a la línia Barcelona-Vallès. La substitució de la catenària flexible per una de rígida entre les estacions de Plaça Catalunya i Sarrià i la renovació integral del túnel entre les estacions de Peu del Funicular i Baixador de Vallvidrera són les dues obres més importants que s'han acabat amb l'entrada del nou any. Els treballs han tingut una inversió total de 4,5 milions d'euros i permetran incrementar la fiabilitat del servei i el confort dels usuaris de la línia.
La particularitat de les actuacions és que s'han fet en horari nocturn i, per tant, tot i la seva magnitud, no han suposat cap tall de servei. La implementació d'una catenària rígida entre Plaça Catalunya i Sarrià, un tram per on circula un tren cada 112 segons en hora punta, ha costat un milió d'euros.
D'altra banda, la remodelació completa entre Peu del Funicular i Baixador de Vallvidrera ha costat tres milions i mig, i també s’han iniciat els treballs en el revestiment de les voltes de la primera estació per corregir i resoldre patologies existents.