Hora Bruixa engega la campanya 'Per Nadal, feminisme radical' per trencar amb els estereotips

Cristina Torres i Anna Sala d'Hora Bruixa

Societat

Publicat el 20/des/17 per Alba Triadó

El col·lectiu feminista i revolucionari Hora Bruixa fa seva la cita de l'activista Angela Davis 'El feminisme és la idea radical que sosté que les dones som persones' en la campanya que ha engegat aquestes festes amb el lema 'Per Nadal, feminisme radical'. Amb un seguit de cartells i vídeos publicats a les xarxes socials, l'entitat reivindica la necessitat de trencar amb 'els estereotips, els models de bellesa, l'herència catòlica i els valors tradicionals més absurds', entre d'altres.

Amb aquesta iniciativa Hora Bruixa vol posar sobre la taula les situacions quotidianes que 'pateixen i aguanten' durant les festes de Nadal les persones que 'se surten del model de feminitat o masculinitat'. Ho explica la membre del col·lectiu Anna Sala.

Anna Sala

Estem fartes que ens preguntin si tenim xicot o si el pensem portar, donant per suposada una sexualitat heteronormativa i que les joguines que es regalin als més petits reprodueixin i perpetuïn uns rols que atempten contra la salut i la vida de les persones amb models de bellesa i inassolibles i estancats en el binarisme i els estereotips d'home i dona.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



L'entitat també ha carregat contra 'l'herència catòlica que arrossega la societat i els valors tradicionals més absurds'. En aquest sentit, la membre d'Hora Bruixa Cristina Torres ha lamentat aquest tipus de situació i ha criticat que encara es relega les dones a 'portar el pes del treball reproductiu i de cures'.

Cristina Torres

Aquest Nadal volem sortir al carrer i ocupar les xarxes socials amb tot allò que ens està passant de portes endins per visibilitzar les relacions que subverteixen la norma, la força de les més petites, de les més grans i l'absurditat dels valors tradicionals.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



El col·lectiu feminista també ha parlat de la necessitat de fer un consum responsable i de no regalar joguines sexualitzades. També reclama repartir les tasques per igual entre homes i dones.

Vídeo de la campanya