
L'alcalde, Josep Maria Vallès, i la delegada del Govern de la Generalitat a Barcelona, Pilar Díaz / Foto: Ajuntament (Lali Puig)
Per la seva banda, la delegada del Govern de la Generalitat de Catalunya, Pilar Díaz, que ha mostrat la intenció del Govern de tirar endavant projectes, ha afegit que "tenim moltes necessitats pel que fa al transport públic: als Ferrocarrils, autobusos, i en altres matèries. El que hem de fer és treballar amb la disponibilitat pressupostària, però això no pot ser una excusa per no avançar i no continuar".
Díaz ha mostrat la voluntat de veure en quin punt va quedar aquest projecte, per veure la possibilitat de tirar-lo endavant. Durant la trobada l'alcalde i la delegada del Govern de la Generalitat han parlat d'altres aspectes com l'habitatge o els jutjats.
El segon túnel dels Ferrocarrils
El novembre del 2023, l'aleshores consellera de Territori, Ester Capella, va explicar que la Generalitat encarregaria la redacció de l'estudi informatiu per a la construcció d'un segon túnel de Ferrocarrils entre el Vallès i Barcelona, que enllaçaria Sant Cugat del Vallès i la capital catalana, i que permetria donar resposta a la futura demanda davant la "saturació" de l'actual infraestructura. En una conferència al Cercle d'Infraestructures, la consellera va comentar que l'obra tindria un cost de 900 milions d'euros i permetria reduir en uns 15 minuts del trajecte entre el Vallès Occidental i la capital catalana. Les dues opcions més probables en aquell moment eren un túnel que arribés a plaça Catalunya o fins a Arc del Triomf, passant per Lesseps.Josep Maria Vallès
La proposta de construir aquest túnel beneficiaria tant a Sant Cugat, com Terrassa i Sabadell. Seria fer un desdoblament, que seria fer un fil directe des de Sant Cugat fins a Barcelona.
Pilar Diaz
Tenim moltes necessitats pel que fa al transport públic: als ferrocarrils, autobusos i en altres matèires. El que hem de fer és treballar amb la disponibilitat pressupostària, però això no pot ser una excusa per no avançar i no continuar.