El nou Servei d'Atenció Domiciliària atendrà 600 persones cada any
El contracte comptarà amb un import de 3,6 milions d'euros el 2025
Les mans d'una usuaria d'una residència de gent gran / Foto: ACN (Neus Bertola)
PolíticaPublicat dilluns per Aina Ruiz
Llum verda a les bases de la convocatòria Servei d'Atenció Domiciliària (SAD), després que el ple les hagi aprovat per unanimitat aquest dilluns al ple de desembre. El servei, que està previst que atengui unes 600 persones l'any, comptarà amb un pressupost de 3,6 milions d'euros el 2025. Entre les principals novetats destaca la incorporació dels dissabtes com a servei ordinari pels serveis d'atenció personal, l'establiment de marges de franges per establir el servei pactat amb la família i l'ampliació a 1 hora del servei d'atenció domiciliària (abans de 50 minuts).
Escolta-ho
CONSULTA AQUÍ LA DOCUMENTACIÓ DEL PLE
A més, es posarà a disposició de les persones que ho necessitin ajuts tècnics, com pot ser facilitar neveres o microones, i s'incorporarà els perfils d'integrador social i terapeuta ocupacional. Per altra banda, es redueix la ràtio d'usuaris/persona, s'introdueix una ràtio de coordinació de gestió i s'amplia la flota de vehicles.
Amb l'objectiu d'establir un model de proximitat, es preveu fer una prova pilot en la qual els treballadors se centraran en unes zones concretes del territori, tal com ha detallat el regidor delegat de Drets Socials, Francesc Duch.
El contracte té una durada de quatre anys prorrogable fins a 10 i un import de 15.461.567,01 euros. Pel que fa al servei de gestió delegada, aquest passarà a mans d'una empresa homologada per la Generalitat de Catalunya. El SAD està estructurat en tres branques: l'atenció personal, l'atenció a la infància i el servei de neteja.
El Servei d'Atenció Social de Proximitat (SAP) integra el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD), el servei d'àpats a domicili, el localitzador personal a través de rellotges intel·ligents (LOPE), la teleassistència i el banc de productes de suport.
DECLARACIONS
Francesc Duch
També es preveu des d'aquestes bases fer una prova pilot on d'alguna manera es territorialitza més el servei, per tant, un servei de proximitat, vol dir que els treballadors socials agafaran zones concretes del territori, per tant, podran treballar d'una manera més integral i directe.
Your browser doesn’t support HTML5 audio