Sant Cugat ja té ordenança per a bicis i patinets elèctrics
El casc és obligatori per als menors de 16 anys i queda prohibit circular per la vorera
Imatge d'arxiu d'un ciclista a tocar del Monestir / Foto: Localpres
PolíticaPublicat el 23/des/21 per Anna González
Sant Cugat es dota d'una nova ordenança que regula la mobilitat de bicicles, els vehicles de mobilitat personal (VMP) com els patinets elèctrics i altres ginys sense motor. La nova normativa, aprovada definitivament aquest dijous al ple per unanimitat, manté l'esperit de l'esborrany aprovat inicialment el 2020 i incorpora algunes de les indicacions de la Direcció General de Trànsit (DGT). Així, per norma general les bicicletes i els patinets elèctrics han de circular per la calçada i els carrils bici, tot i que també ho poden fer pels carrers vianantitzats sempre que no hi hagi aglomeracions i es pugui mantenir una distància de seguretat. A més, l'ús del casc és obligatori per als menors de 16 anys i es prohibeix circular per les voreres, tret dels menors de 12 anys en bicicleta i els patinets sense motor.
Escolta-ho
CONSULTA AQUÍ L'ORDENANÇA
La normativa regula els espais, la velocitat i les condicions de la mobilitat per als diferents tipus de vehicles. L'incompliment de la normativa preveu sancions que van dels 100 als 1.000 euros.
"És una eina necessària que ens permetrà assegurar una bona convivència viària de bicicletes i patinets elèctric amb els vianants i la resta de vehicles", ha afirmat el regidor de Mobilitat, José Gallardo, qui ha defensat que la prioritat és seguir apostant per la mobilitat sostenible i fomentar una millora de la qualitat de l'aire.
Així, els VMP queden limitats als majors de 14, només pot circular amb una persona i han d'incorporar llum, timbre i elements reflectants. L'ús del casc és obligatori per als menors de 16. El mateix per a les bicicletes, tot i que no hi ha límit d'edat. Per als dos casos, queda prohibit circular amb auriculars o fent ús del mòbil. No és obligatòria l'assegurança, tot i que es recomana tenir-ne una.
L'ordenança definitiva incorpora 13 de les 33 al·legacions presentades. Ara es publicarà al Butlletí Oficial de la Província (BOPB) per entrar en vigor.
Tot i el suport de tots els regidors, des de Ciutadans, el portaveu, Aldo Ciprian, creu que és "insuficient, però és un pas més". Ciprian ha lamentat el retard en aquesta ordenança, que ja es va posar sobre la taula el 2018, així com que s'hagin desestimat les al·legacions, especialment la referent a l'obligatorietat de l'assegurança. Gallardo ha concretat que les esmenes rebutjades són perquè la DGT no concreta aquests aspectes i que s'han adoptat mesures en sintonia amb les recomanacions de l'AMB.
Principals trets de l'ordenança:
DECLARACIONS
José Gallardo
És una eina necessària que ens permetrà assegurar una bona convivència viària de bicicletes i patinents elèctric amb els vianants i la resta de vehicles. La prioritat és seguir apostant per la mobilitat sostenible i fomentar una millora de la qualitat de l'aire.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Aldo Ciprian
És un pas més. És insuficient, però un pas més del que teníem, que era res.
Your browser doesn’t support HTML5 audio