L'empresariat vallesà reclama urgentment la prolongació de la L-7 de FGC amb estació a Sant Cugat

Economia

Publicat el 22/set/08 per Anna Gonzalez

Les Cambres de Comerç de Terrassa i Sabadell, juntament amb les patronals Cecot i el Consell Intersectorial d'Empresaris de Sabadell i Comarca (CIESC) demanen a la Generalitat la màxima celeritat en la construcció de la prolongació de la línia d'avinguda Tibidabo fins a Sant Cugat. Aquesta reclamació, que l'empresariat de la comarca considera prioritària, se suma a la petició d'altres infraestructures pel Vallès Occidental que han agrupat en un informe. Segons l'empresariat, el document arriba per fer 'pressió' a les administracions en un moment clau com a mesura per fer front a la crisi econòmica i aprofitant el debat sobre finançament.

Les quatre institucions han presentant aquest dilluns un document al qual reclamen la construcció 'urgent' de dotze infraestructures necessàries pel Vallès Occidental. Segons l'empresariat, la millora de la B-30, la construcció de l'Interpolar Sud, fer gratuït el peatge de la C-16 i construir un eix ferroviari potent són construccions prioritaries.

En aquest sentit, una de les prioritats més urgents és la prolongació de la línia dels FGC d'avinguda Tibidabo fins a Sant Cugat. Ho explica el president de la Cambra de Terrassa, Marià Galí.

Marià Galí

L'actual línia dels ferrocarrils està colapsada. S'ha de pensar en un desdoblament.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



La reclamació també inclou la construcció del Túnel d'Horta Ferroviari fins a Cerdanyola amb una parada que connecti amb la zona del Creapolis de la nostra ciutat.

Segons les dues cambres de comerç i les patronals vallesanes, la reclamació arriba en un moment 'clau'. El president de la patronal Cecot, Antoni Abad, explica per què és un bon moment.

Antoni Abad

Les infraestructures pendents estan parades i ens convé accelerar-ho. A més, l'obra pública és un gran incentivador.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Els empresaris també han alertat que en cas de no agilitzar la construcció d'aquestes infraestructures, la comarca patirà un colapse i l'economia de la zona es veurà molt resentida.