Albert Muratet (cap del Servei de Mobilitat municipal): 'Sant Cugat serveix de model a altres ciutats de l'entorn'
La Setmana de la Mobilitat s'allarga fins diumenge, dia en què tindrà lloc el gruix d'activitats del programa d'enguany
Un semàfor indica que les bicicletes poden avançar / Foto: Cugat Mèdia
PodcastPublicat el 19/setembre per Sara Bella / Faves Comptades
Sant Cugat se suma un any més a la Setmana Europea de la Mobilitat, que s'allarga fins aquest diumenge 22 de setembre, sota el lema 'Compartim l'espai públic'. La mobilitat és, sens dubte, un tema que preocupa als santcugatencs i santcugatenques, com mostra l'últim observatori de la ciutat, en el qual el trànsit va obtenir una puntuació de 4,42 sobre 10. El cap de Servei de Mobilitat de l'Ajuntament, Albert Muratet, ha fet una radiografia per saber d'on venim i on anem al 'Faves comptades'.
Escolta-ho
Malgrat el suspens de l'observatori, el tècnic considera que "Sant Cugat serveix de model a altres ciutats de l'entorn" amb iniciatives pioneres com la implementació de la ZBE, la vianantització del centre o la instauració del bus a demanda.
Per contra, Muratet considera que la dificultat d'aparcar gratuïtament al centre és un dels factors que la ciutadania valora més negativament. L'ampliació de l'àrea verda, l'aplicació de la tarifa 'Plis plas', la creació d'aparcaments municipals soterrats i l'habilitació d'un Park&Ride són algunes de les iniciatives que busquen millorar l'aparcament.
El cap del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament, Albert Muratet / Foto: Cugat Mèdia
Nou Pla de Mobilitat en camí
Segons Muratet, l'actualització del Pla de Mobilitat és una de les prioritats de l'actual equip de govern on es plasmarà, entre d'altres, l'ampliació de la xarxa de carrils bici de la ciutat. Una xarxa que va generar polèmica amb la implantació de l'Anella Verda, l'any 2020. "Des d'un punt de vista tècnic, creiem que és una infraestructura necessària, ja que connecta la Rambla del Celler amb Rius i Taulet i, precisament, Rius i Taulet possibilitarà la connexió amb Rubí.De fet, l'objectiu és possibilitar el desplaçament amb bicicleta des de Sant Cugat a diferents ciutats de l'entorn, un projecte que forma part de la iniciativa de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) Bicivia. Concretament, la Bicivia és la xarxa de vies pedalables metropolitanes que té com a objectiu connectar tots els municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona en bicicleta de manera ràpida, segura, directa i contínua.
En el cas de Sant Cugat, així com la connexió amb Cerdanyola ja està resolta, l'accés a Rubí amb bicicleta encara té alguns trams per desenvolupar.
En relació amb el trànsit dels Quatre Cantons, Muratet ha explicat que, amb el nou Pla de Mobilitat, aquest punt es podria convertir en zona de vianants o amb prioritat per a vianants.
Altres temes relacionats amb la mobilitat
Muratet ha parlat de la millora de la xarxa d'autobusos local que, segons ha explicat, "es troba en un atzucac". Segons ha explicat, amb la concessió caducada no es poden fer modificacions i la licitació del nou concurs depèn directament de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).Respecte a la ZBE, el tècnic ha avançat que no es preveuen grans modificacions, més enllà de la redacció d'un pla per complir amb la nova llei estatal de ZBE.
Pròximes activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat
Diumenge, 22 de setembreCONSULTA EL PROGRAMA COMPLET DE LA SETMANA DE LA MOBILITAT 2024
DECLARACIONS
Albert Muratet
Sant Cugat ha estat, des de sempre, una ciutat referent en qüestions de mobilitat. Moltes ciutats han vist el que fèiem a Sant Cugat i han seguit el mateix model
Your browser doesn’t support HTML5 audio