Que no s'aturi la creativitat!

"Si deixem que els resultats dels nostres alumnes/fills ens sorprenguin, començarem a avivar el foc de la creativitat"


  • Comparteix:

maria.fabre

Maria Fabre


Publicat: el 25/gen/21
Els experts |
PDF

Cada vegada queda més evident que una persona creativa tindrà moltes més possibilitats de sortir-se'n de qualsevol situació que una altra que no ho sigui. Però què és la creativitat, s'aprèn a ser creatiu?.

Jo sempre he pensat que hi ha una part innata i una part que es pot aprendre, més que aprendre fer-la sorgir de l'interior de cada persona. Hi ha moltes maneres de ser creatiu, en el camp de la ciència, de la tècnica, de la gastronomia, de les arts plàstiques..., Quedem-nos amb aquesta que és la que em toca més directament.

Potenciar la creativitat hauria de ser quelcom motivador per al mestre i quelcom de satisfactori per a l'aprenent, però no sempre és fàcil, cal posar tots els mitjans a l'abast de l'alumne per no reprimir el procés creatiu. Això passa, més sovint del que caldria, però sense adonar-nos-en.

Amb una paraula, amb un dibuix fet pel mestre, podem frenar la creativitat d'un alumne. Tot depèn de com es planteja l'activitat, i ja sabem que cada alumne és un món, però aquesta és la gràcia, deixar que cadascú sigui ell mateix tot i que la proposta de treball pugui ser la mateixa per a tots.

També és important ensenyar tècnica, sobretot als nens i nenes a partir de 8 anys. Se sentiran més segurs alhora de representar el que vole. Hi ha nens que encara a aquestes edats no ho necessiten i estan en la fase més d'exploració i no tant de concreció. Permetem que cadascú vagi al seu ritme i, sobretot, quan el nostre fill arriba a casa amb una pintura, abans de dir que maco aquest gerro de flors, diguem ha quedat preciós, quins colors, o coses així més neutres, i si ell vol ja ens l'explicarà, no sempre el que sembla evident ho és, i ho dic per experiència...

Potser si deixem que els resultats dels nostres alumnes/fills ens sorprenguin, començarem a avivar el foc de la creativitat que provoca eufòria a qui l'experimenta. Les emocions juguen un paper important en el concepte creatiu. Potenciar la confiança en un mateix i treure'ns de sobre la por al què diran facilita el camí per ser persones creatives.

MARIA FABRE GRAS és directora de Pou d'Art



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.