Cugat Mèdia i l’escola Turó de Can Mates engeguen un projecte d’alfabetització mediàtica
El primer treball del projecte ha estat la campanya publicitària del recapte d’aliments que fa l’escola.
El mitjà públic Cugat Mèdia i l’escola Turó de Can Mates han engegat un projecte d’alfabetització mediàtica que té per objectiu, tal com explica l’escola, “permetre a l’alumnat créixer i entendre la comunicació com una representació del pensament”. La primera iniciativa d’aquest projecte ha estat la creació d’una campanya de publicitat per promoure el recapte d’aliments que organitza l’escola aquesta setmana. La campanya ha estat elaborada pels alumnes de cinquè de primària, que han creat diferents suports publicitaris, entre ells, dues falques de ràdio i dos espots televisius que els estudiants han enregistrat i editat amb el suport de Cugat Mèdia.
El projecte d’alfabetització mediàtica es vol dur a terme de manera transversal a tots els cursos de l’escola i té una durada inicial prevista de tres anys.
Mònica Lablanca, directora de Cugat Mèdia, ha indicat que creu que la col·laboració entre les escoles i els mitjans de comunicació locals és “importantíssima”. Espera que aquest projecte “arribi a bon terme” i sigui l’inici de moltes altres col·laboracions.
Stel·la Bonamusa, cap d’estudis de l’escola, explica que creuen que la manera d’aprendre és “fer, pensar i comunicar”. També apunta que volen seguir desenvolupant el pensament crític entre l’alumnat i donar-los l’oportunitat de treballar aquestes competències lingüístiques i digitals de manera més pràctica.
Ràdio Sant Cugat ha inclòs en la seva programació publicitària les dues falques elaborades per l’escola. La recollida d’aliments tindrà lloc del 15 al 17 de desembre de 8 h a 17 h al porxo de l’Escola Turó de Can Mates. Alguns exemples d’aliments que es recullen són: arròs, pasta, torrons, llet, caldo, llegums, entre d’altres.
El projecte d’alfabetització mediàtica es vol dur a terme de manera transversal a tots els cursos de l’escola i té una durada inicial prevista de tres anys.
Mònica Lablanca, directora de Cugat Mèdia, ha indicat que creu que la col·laboració entre les escoles i els mitjans de comunicació locals és “importantíssima”. Espera que aquest projecte “arribi a bon terme” i sigui l’inici de moltes altres col·laboracions.
Stel·la Bonamusa, cap d’estudis de l’escola, explica que creuen que la manera d’aprendre és “fer, pensar i comunicar”. També apunta que volen seguir desenvolupant el pensament crític entre l’alumnat i donar-los l’oportunitat de treballar aquestes competències lingüístiques i digitals de manera més pràctica.
Ràdio Sant Cugat ha inclòs en la seva programació publicitària les dues falques elaborades per l’escola. La recollida d’aliments tindrà lloc del 15 al 17 de desembre de 8 h a 17 h al porxo de l’Escola Turó de Can Mates. Alguns exemples d’aliments que es recullen són: arròs, pasta, torrons, llet, caldo, llegums, entre d’altres.
Mira el vídeo de la notícia a cugat.cat