Alumnes de 5è de l'escola Turó de Can Mates en l'elaboració de les falques de ràdio a Cugat Mèdia / Foto: Cugat Mèdia
Alumnes de 5è de l'escola Turó de Can Mates en l'elaboració de les falques de ràdio a Cugat Mèdia / Foto: Cugat Mèdia

Cugat Mèdia i l’escola Turó de Can Mates engeguen un projecte d’alfabetització mediàtica

14/12/2021

El primer treball del projecte ha estat la campanya publicitària del recapte d’aliments que fa l’escola.

El mitjà públic Cugat Mèdia i l’escola Turó de Can Mates han engegat un projecte d’alfabetització mediàtica que té per objectiu, tal com explica l’escola, “permetre a l’alumnat créixer i entendre la comunicació com una representació del pensament”. La primera iniciativa d’aquest projecte ha estat la creació d’una campanya de publicitat per promoure el recapte d’aliments que organitza l’escola aquesta setmana. La campanya ha estat elaborada pels alumnes de cinquè de primària, que han creat diferents suports publicitaris, entre ells, dues falques de ràdio i dos espots televisius que els estudiants han enregistrat i editat amb el suport de Cugat Mèdia.

El projecte d’alfabetització mediàtica es vol dur a terme de manera transversal a tots els cursos de l’escola i té una durada inicial prevista de tres anys.

Mònica Lablanca, directora de Cugat Mèdia, ha indicat que creu que la col·laboració entre les escoles i els mitjans de comunicació locals és “importantíssima”. Espera que aquest projecte “arribi a bon terme” i sigui l’inici de moltes altres col·laboracions.

Stel·la Bonamusa, cap d’estudis de l’escola, explica que creuen que la manera d’aprendre és “fer, pensar i comunicar”. També apunta que volen seguir desenvolupant el pensament crític entre l’alumnat i donar-los l’oportunitat de treballar aquestes competències lingüístiques i digitals de manera més pràctica.

Ràdio Sant Cugat ha inclòs en la seva programació publicitària les dues falques elaborades per l’escola. La recollida d’aliments tindrà lloc del 15 al 17 de desembre de 8 h a 17 h al porxo de l’Escola Turó de Can Mates. Alguns exemples d’aliments que es recullen són: arròs, pasta, torrons, llet, caldo, llegums, entre d’altres.

El projecte d’alfabetització mediàtica es vol dur a terme de manera transversal a tots els cursos de l’escola i té una durada inicial prevista de tres anys.

Mònica Lablanca, directora de Cugat Mèdia, ha indicat que creu que la col·laboració entre les escoles i els mitjans de comunicació locals és “importantíssima”. Espera que aquest projecte “arribi a bon terme” i sigui l’inici de moltes altres col·laboracions.

Stel·la Bonamusa, cap d’estudis de l’escola, explica que creuen que la manera d’aprendre és “fer, pensar i comunicar”. També apunta que volen seguir desenvolupant el pensament crític entre l’alumnat i donar-los l’oportunitat de treballar aquestes competències lingüístiques i digitals de manera més pràctica.

Ràdio Sant Cugat ha inclòs en la seva programació publicitària les dues falques elaborades per l’escola. La recollida d’aliments tindrà lloc del 15 al 17 de desembre de 8 h a 17 h al porxo de l’Escola Turó de Can Mates. Alguns exemples d’aliments que es recullen són: arròs, pasta, torrons, llet, caldo, llegums, entre d’altres.

Mira el vídeo de la notícia a cugat.cat

Més Notícies

Captura d'un missatge de WhatsApp

Sexe al carrer, és notícia?

26/11/2024

Fa unes setmanes corrien per xarxes socials les imatges en vídeo de dues persones practicant sexe al bell mig del que semblaria la Rambla del Celler. El vídeo va arribar a la redacció de Cugat Mèdia un vespre a través d’un estudiant en pràctiques que de seguida ho va exposar a la periodista que portava […]

Dades d'ús del mòbil de joves / Foto: Cugat Mèdia

Els joves parlen: ‘No som conscients del temps que es perd amb el mòbil’

27/09/2024

Cugat Mèdia parla amb dos adolescents per conèixer l’ús que fan del telèfon mòbil FOMO són les sigles en anglès de ‘Fear of missing out’, és a dir, la por de perdre’s el que està passant. Això s’ha convertit en lema de vida per a molts adolescents, fins al punt que la necessitat d’estar amb […]

Imatge de la falsa comunicació

És falsa aquesta comunicació de l’Ajuntament sobre les sancions per no recollir les caques de gos

22/03/2024

L’escrit porta una capçalera falsa de l’Ajuntament i suplanta la signatura del regidor Àngel Pedrós. L’Ajuntament desmenteix la informació que s’ha difós mitjançant una nota falsa sobre la implementació d’una nova mesura per identificar els propietaris d’animals que no recullin els excrements de la via pública. L’escrit; que porta la capçalera de l’Ajuntament de Sant […]

Aquesta fotografia correspon a un accident i no a un robatori / Foto: Policia Local

FAKE NEWS: Un accident que passa per un robatori

10/11/2022

L’Ajuntament demana precaució amb les informacions que alerten sobre un increment dels robatoris a Mira-sol. L’avís respon a una publicació a Instagram en què s’assegura que s’han produït diversos robatoris a habitatges i trasters al barri als quals s’ha utilitzat un vehicle robat per encastar-lo contra les propietats. Segons ha informat el consistori, la informació publicada no és certa i la fotografia que l’acompanya correspon a l’accident d’una veïna en entrar a l’aparcament privat.

L'anglès, una de les extraescolars més sol·licitades / Foto: CC0 Pixabay

L’anglès, una de les extraescolars més sol·licitades: per què?

10/11/2022

Des dels més grans als més petits, bona part de la canalla dedica unes hores a la setmana fora de l’escola a l’aprenentatge de l’idioma més estudiat del món. Però per què les famílies busquen aquest reforç? Per quins mètodes d’aprenentatge es decideixen? Hi ha una edat idònia per començar a aprendre una segona llengua? I els resultats d’aquest aprenentatge, són els esperats? Cugat Mèdia busca respostes a aquestes i altres qüestions sobre l’anglès a través de veus expertes.

Joves a Sant Cugat amb motiu de l'Esplaiada 2022 / Foto: Ajuntament de Sant Cugat

Com acompanyar els infants en el pas cap a l’adolescència

10/11/2022

L’adolescència o pubertat és l’etapa de transició entre la infantesa i l’edat adulta. Es tracta d’un període vital que comença amb l’inici de l’ejaculació o la menstruació i que comporta alteracions fisiològiques, emocionals, relacionals, físiques i intel·lectuals. Cugat Mèdia ha parlat amb la pediatra del CAP Can Mates Jéssica Ortiz i amb l’especialista en educació afectiva i sexual, i fundadora de La Ciranda, Júlia Sánchez, per descobrir quina és la millor manera d’acompanyar les criatures en el descobriment d’aquesta nova fase.

Unes joves amb els seus portàtils dins una aula / Foto: Cugat Mèdia

Final de curs i selectivitat: com decidir què estudiar?

10/11/2022

Què volem ser de grans? Aquesta és una pregunta molt freqüent i més ara que s’apropen el final de curs i les proves d’accés a la universitat. Cugat Mèdia parla amb el formador de l’entitat santcugatenca EdBuilding Josep Lluís Serrano.