Com ens hem d’informar sobre les vacunes de la Covid-19?
08/03/2021
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya i la Plataforma per a l’educació mediàtica han impulsat un debat públic sobre la desinformació al voltant de la vacuna de la Covid-19 amb el Departament de Salut, el Col·legi de Periodistes, els Col·legis d’Infermeres i Infermers, i el grup GCMSC d’Epidemiologia. Fruit d’aquest debat interdisciplinari s’ha publicat el document Com detectar les fake news sobre les vacunes de la Covid-19?
Si una cosa generen les xarxes socials són polèmiques de tota mena. Més o menys buides de contingut i transcendència segons els casos, aquesta setmana a l’eduCAC ens fixem en una per les implicacions que té per als infants, els joves i per a la nostra pròpia educació mediàtica.
El Ministerio de Consumo, l’Asociación Española de Fabricantes de Juguetes i Autocontrol han acordat un protocol per impulsar la igualtat de gènere en la publicitat infantil, per evitar representacions que fomentin els biaixos de gènere.
UNICEF ha fet públic l’estudi Impacto de la tecnologia en la adolescencia. Relaciones, Riesgos y oportunidades. Un estudio comprensivo hacia el uso saludable de las TRIC.
El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) alerta sobre la sobreexposició dels menors d’edat a la publicitat que fan els i les influencers d’aliments alts en greix, sucre o sal, així com de begudes ensucrades, en les plataformes de vídeo i en les xarxes socials
Díptic elaborat pel CAC (Consell de l’Audiovisual de Catalunya) com a guia per a les famílies per tal d’ajudar els infants i adolescents a separar el que són activitats recreatives i educatives del que poden ser riscos. Font: EduCAC
Informe introductori del CAC (Consell de l’Audiovisual de Catalunya) sobre l’abast del fenomen de les “fake news”, notícies falses o desinformació a internet.
Els mitjans de comunicació, fins ara de capçalera, han estat substituïts per les xarxes socials, que ens faciliten un flux continu i inesgotable d’informació en aparença neutre. Però, ho és realment?