
La DIBA també aposta per l’alfabetització mediàtica
Has rebut algun SMS al mòbil o algun DM a les xarxes socials amb un enllaç i el missatge que si el cliques rebràs diners, un val o algun premi? No pares de veure anuncis de gent jove que s’ha fet rica fent no sé què? Et creus tot el que veus a la xarxa? Saps com funcionen les aplicacions per tenir-te connectat el màxim de temps possible? La Diputació de Barcelona posa en marxa una campanya per respondre a totes aquestes preguntes destinada als joves i a l’alfabetització mediàtica.
El canal del Pla Jove de la DIBA de Youtube ofereix una sèrie de 8 vídeos dedicats als adolescents i pensats de cara treballar-los a l’aula o en tallers i debats sobre educació mediàtica.
Per exemple podeu trobar el vídeo “Espavilat???”, amb el guió de dos referents de la comunicació i les xarxes com en Roc Massaguer (@outconsumer) i l’Anabel Lorente (@catana3el), on dos joves parlen de com enriquir-se a internet.
Els consells que acompanyen la producció formen part de l’educació mediàtica que anem veient també a través d’Ull Crític: no et quedis només amb el primer resultat de la cerca, busca fonts fiables o oficials i en cas de buscar opinions, que siguin de gent experta. En total, hi ha vuit produccions per tractar diferents aspectes conflictius de l’alfabetització digital i de com conviure amb les tecnologies i l’allau d’informacions que rebem cada dia.