Les atencions de l'OMIC sobre bancs i asseguradores augmenten un 5% el 2013
La tècnica de l'OMIC Mercè Álvarez i el regidor de Comerç, Josep Romero
SocietatPublicat el 17/mar/14 per Núria Juanico
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ha augmentat un 5% les atencions, que engloben consultes i reclamacions, sobre entitats bancàries i asseguradores el 2013. Tot i això, les sol·licituds sobre telefonia mòbil continuen sent les més nombroses i representen un 35% del total d'atencions.
L'OMIC ha presentat aquest dilluns la memòria sobre les sol·licituds i serveis de l'any passat. El 2013, l'OMIC ha atès un total de 4.163 atencions. D'aquestes, 2.616 han estat consultes i 1.003 reclamacions. Un total de 1.269 sol·licituds han estat sobre telefonia mòbil, la qüestió més demanada a l'OMIC. Amb tot, aquestes peticions han disminuït un 10% respecte el 2011. Movistar, Vodafone, Orange i Endesa són les companyies amb més sol·licituds i sumen un 39% de les atencions de l'oficina.
En canvi, l'òrgan ha experimentat un creixement de les atencions sobre entitats bancàries i asseguradores, que representen un 15% i han crescut un 5% respecte el 2012. Segons la tècnica de l'OMIC Mercè Álvarez, aquestes atencions fan referència a les preferents, però també a qüestions relacionades amb la hipoteca, les clàusules abusives i les comissions bancàries.
Mercè Álvarez
Les reclamacions de temes d'entitats bancàries segueixen pujant. No és només un augment dels temes sobre preferents i subordinades, hi ha problemàtiques d'hipoteques i clàusules abusives.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Les sol·licituds que fan referència a Catalunya Caixa predominen respecte la resta d'entitats bancàries. En total, l'OMIC ha gestionat 573 atencions sobre aquesta entitat, de les quals 109 s'han derivat en sol·licituds d'arbitratge. Catalunya Caixa n'ha acceptat 48, que han estat favorables als clients, de manera que s'han recuperat al voltant de 700.000 euros.
L'OMIC també ha rebut consultes i reclamacions sobre petits comerços, alimentació i compres per Internet, entre d'altres qüestions. Del total d'atencions, un 64% s'han fet en visites directes a l'oficina, un 25% per telèfon i un 11% per correu electrònic.