L'adquisició d'aquest nou parc mòbil permetrà, segons FGC, modernitzar la seva flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que suposaran les prolongacions de línia a Sabadell i Terrassa.
El director de FGC, Enric Ticó, ha explicat durant la presentació dels combois que aquests nous trens permetran estalviar, ja que se segueix el concepte 'Smart Train', que 'FGC promou com una estratègia transversal i un factor de dinamització'. Ticó ha afegit que progressivament es retiraran les unitats de la sèrie 111 i se subhastaran les diferents parts d'aquests trens. Es podrà tenir a casa, per exemple, un seient de maquinista.
Ticó ha defensat la fabricació catalana dels nous combois i l'aposta per continuar sent una companyia ferroviària cent per cent de Catalunya. És per això que han decidit batejar, a partir d'ara, els trens amb noms de ciutats del país. El primer comboi d'aquesta nova sèrie s'anomena Barcelona.
Enric Ticó
El sector ferroviari és molt important a Europa. Nosaltres també volem fer la nostra aposta en aquest àmbit.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha explicat que els 150 milions d'euros de pressupost per aquests nous trens han estat per una 'aposta necessària' i per continuar amb la 'imatge de seriositat i rigor de l'administració'. Vila ha afegit que el govern està 'compromés amb la indústria per projectar-se al món'.
Santi Vila
El país ha de tenir una clara vocació industrial. Per això l'administració té la voluntat de continuar sent clients.
Un cop completada l'entrada en servei dels nous combois, la flota d'aquesta línia estarà formada per 46 trens: 19 de quatre cotxes de la nova sèrie 113, cinc de tres cotxes de la sèrie 114, que donarà servei només a la línia L7, i els actuals 22 trens de quatre cotxes de la sèrie 112.
La tinenta d'alcalde de Serveis Urbans, Cristina Paraira, ha assistit a la presentació i n'ha destacat els beneficis que suposarà per a la ciutat ja que gran part dels santcugatencs utilitza els ferrocarrils a diari.
Cristina Paraira
Els ciutadans de Sant Cugat es beneficiaran d'aquesta millora. A més, els usuaris podran viatjar de manera més còmoda.
Característiques dels nous trens
Els nous trens tenen una longitud de 80 metres, formats per quatre cotxes construïts en alumini. La capacitat màxima és de 780 persones, entre assegudes i dempeus. Els trens de tres cotxes tenen una capacitat màxima de 581 persones.
El nou mobiliari i disseny interior ofereixen més seguretat i millor comfort. Tenen pantalles planes, megafonia i interfonia per estar informat en tot moment. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia GSM i localització GPS. A més, disposen d'un sistema de vigilància i transmissió en temps real al Centre de Comandament Integrat. Segons la companyia ferroviària, els motors de corrent altern governats electrònicament permeten grans taxes de recuperació d'energia en la frenada del tren.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.