Sant Cugat converteix la cultura del vi en experiències socials

Cugat.cat explora les activitats que es generen a la ciutat entorn del vi

Societat

Publicat el 31/des/13 per Judith Cañamares

Sant Cugat és una ciutat amb un fort passat vinícola però que també compta amb noves diverses propostes per conèixer el món del vi a partir de tastos, maridatges i cursos. En els darrers anys aquestes iniciatives s'han convertit en actes socials on gaudir de les darreres novetats en el sector tot compartint l'experiència amb altres persones.


MIRA-HO A CUGAT TV

Cada dia són més els aficionats al vi, una beguda obtinguda del raïm mitjançant la fermentació alcohòlica del seu most o suc, i que, a Sant Cugat, genera molta activitat. Al carrer principal de la ciutat hi ha el Celler de Santa Maria, que va obrir les seves portes el 1949 dedicant-se exclusivament a la venda de vins al detall, tot i que amb el relleu generacional, va afegir-hi un petit restaurant, tal com explica el seu propietari, Josep Gómez.

Josep Gómez

Mica en mica hem assolit tenir un vi al mercat, un celler. Estem molt animats, estem fent una ampliació. El vi m'ha fet veure el món.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Un altre punt de distribució tradicional al municipi és Vins Noé, una botiga que també és un club de vins. Aquest local organitza nombrosos tasts de vins, amb l'objectiu d'apropar la cultura vinícola a la ciutadania, segons el gerent de Vins Noé, Oleguer Martí.

Oleguer Martí

Organitzem cursos, cates, visites a cellers... Pensem que el vi és cultura, no és només un aliment. A la gent que li agrada el vi vol participar de la història que hi ha al darrere.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Una altra proposta nascuda a Sant Cugat per revolucionar l'experiència del vi és la de Wineissocial, un club de vins fundat pel santcugatenc Manel Sarasa. L'empresa proposa un sistema de tast divertit que, a través d'unes preguntes, establirà un perfil de gustos. Amb aquests resultats, el client, si vol, pot rebre cada mes al seu domicili dues o més ampolles de vi a partir de les seves eleccions. Sarasa, ha explicat el funcionament del club, on els sommeliers són qui decideixen els vins que rebran els seus membres.

Manel Sarasa

Wineissocial surt de la il·lusió d'ajudar els consumidors. Li hem donat format de club amb una quota de 19,90 euros i rep dos vins seleccionats pels millons sommeliers.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Una altra experiència a tenir en compte al món del vi són els maridatges: l'art de combinar plats i vins amb l'objectiu de crear sinergies d'aromes, gustos i colors. Al Restaurant Vermell de l'Hotel Sant Cugat, el xef Germán Espinosa, n'organitza un al mes. Espinosa ha afirmat que el vi sempre ha estat de moda però que la competència 'obliga' a reinventar-se i donar-se a conèixer.

Germán Espinosa

El servei del vi, de l'aigua i de tot ha canviat molt. És bo que anem evolucionant. Mai ha deixat d'estar de moda però la competència ha fet que tothom estigui molt disposat a fer coses.

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Tastos, maridatges, cursos i visites a cellers són algunes de les iniciatives que han sorgit per reinventar el consum del vi, un producte que es reivindica com a social.