El carril bus-VAO de la C-58 no optimitza el bus, segons un col·lectiu d'usuaris

El nou carril ha entrat en funcionament aquest dilluns / Font: ACN

Societat

Publicat el 30/oct/12 per Redacció

Promoció del Transport Públic (PTP) considera que el carril bus-VAO de la C-58, que va entrar en funcionament aquest dilluns, no està pensat per optimitzar el servei d'autobús, 'tot i que el beneficia puntualment'. L'entitat sosté que els nous serveis s'han de reorientar a zones que han de millorar la comunicació com Sant Cugat-Parc de l'Alba, Badia del Vallès i Castellar del Vallès.

Segons Promoció del Transport Públic, la nova infraestructura és 'sobretot, un increment viari de tres a cinc carrils', i ha recordat que tan sols poden circular per aquest carril autobusos, taxis, turismes o vehicles mixtos amb tres o més ocupants, motocicletes, vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i vehicles ecològics.

Amb relació a les noves línies interurbanes 'Exprés.cat', el col·lectiu creu que la nova oferta és 'modesta', i que les línies Barcelona-Sabadell i Barcelona-Terrassa presenten horaris complicats de complir perquè no funcionen entre les nou del matí i les quatre de la tarda i se solapen amb el servei de la R4 de Rodalies, que ha definit com més competitiu.

Per aquesta raó, PTP proposa que el carril bus-VAO s'exploti de manera bidireccional per garantir el compliment d'horaris d'autobús, i que les noves línies es destinin a cobrir altres trajectes al Vallès com Sant Cugat-Parc de l'Alba, Badia i Castellar.