Un nou autobús connectarà Mira-sol, el tercer CAP i l'institut Leonardo
La nova línia dóna resposta a les necessitats de mobilitat del districte amb alguns equipaments
SocietatPublicat el 14/mai/12 per Anna González
Mira-sol comptarà a partir del setembre amb una nova línia d'autobús urbà. La L11 garantirà la mobilitat del districte amb l'institut Leonardo Da Vinci i el Centre d'Atenció Primària (CAP) Turó de Can Mates. La nova ruta tindrà una freqüència de pas de mitja hora i connectarà amb les línies internes de Valldoreix.
Amb la nova línia d'autobús, els veïns de Mira-sol guanyen, d'una banda, més freqüència de pas perquè el districte comptarà amb dues línies, i de l'altra, connexió directe amb diversos equipaments. De fet, la L11 escurça de 45 a 15 minuts la mobilitat del districte amb el CAP Turó de Can Mates. A més, està previst connectar la línia amb algun punt de Valldoreix per permetre el transbordament amb les línies internes del territori.
L'anunci arriba després que col·lectius veïnals i partits de l'oposició lamentessin l'actual llarga durada del trajecte en bus entre Mira-sol i el CAP Turó de Can Mates, que dóna servei a aquest territori. A més, la nova línia d'autobús, que no suposa un cost addicional per a l'Ajuntament, també dóna compliment a una moció aprovada pel ple per millorar la mobilitat de l'institut Leonardo Da Vinci.
El tinent d'alcalde de Mobilitat, Jordi Puigneró, ha avançat el recorregut d'aquesta nova línia.
Jordi Puigneró
Passarà pel pont de Pompeu Fabra fins el Leonardo da Vinci, passant per l'Eroski i fins el Turó de Can Mates.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
La mobilitat de Mira-sol ha estat una de les causes de les sol·licituds de canvi en la reordenació del mapa assistencial de la ciutat amb l'entrada en funcionament del CAP Turó de Can Mates. Puigneró ha explicat aquest dilluns que de les 1.600 instàncies rebudes, 238 fan referència a aspectes relacionats amb la mobilitat.
D'altra banda, Puigneró ha descartat construir un aparcament a la zona del CAP Turó de Can Mates, ja que el barri encara està poc habitat i no registra problemes per estacionar els vehicles en els carrers propers a l'equipament.