Quatre usuaris en dos anys, balanç dels punts de càrrega per a vehicles elèctrics
Punt de càrrega a l'estació de servei dels Túnels de Vallvidrera
SocietatPublicat el 15/mai/12 per Jon Sindreu
Els tres punts de servei de recàrrega per a vehicles elèctrics de la ciutat només s'han utilitzat quatre vegades des de la seva posada en marxa ara fa dos anys, segons xifres de l'Ajuntament i de l'empresa encarregada del seu manteniment, Tabasa. El regidor de Medi Ambient, Joan Puigdomènech, ha reconegut aquestes dades i ha justificat la seva manca d'ús a causa del llarg temps de càrrega que necessiten per a cada cotxe, que oscil·la entre les tres i les quatre hores. Malgrat això, ha descartat desmantellar-los perquè no suposen un cost de manteniment per al consistori.
Dos usuaris al punt de servei dels Túnels de Vallvidrera i dos més al de l'aparcament de l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Volpelleres és el total de la demanda que han tingut els punts de càrrega per part de particulars, malgrat que diversos fabricants de vehicles elèctrics també els han utilitzat per fer-hi proves pilot. Pel que fa a l'únic punt gestionat per l'Ajuntament, el de l'avinguda Pla del Vinyet, cap usuari l'havia utilitzat fins el mes passat.
Tot i que el cost d'instal·lació dels tres punts ha estat de 32.000 euros aproximadament (16.000 per al punt dels Túnels de Vallvidrera, que és doble, i la resta dividida a parts iguals entre els dos restants), tant el consistori com l'empresa pública asseguren que de moment no han suposat cap despesa de manteniment. Per aquesta raó, el regidor de Medi Ambient ha descartat el seu desmantellament. Ho ha dit a Cugat.cat.
Joan Puigdomènech
La instal·lació ja s'ha fet i els punts de recàrrega són força autònoms.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Segons Puigdomènech, el principal motiu del seu poc èxit és el temps d'ús que necessiten, que oscil·la entre les tres i les quatre hores, que fa més pràctic carregar els vehicles a casa. En aquest sentit, el regidor de Medi Ambient ha aclarit que es van instal·lar a Sant Cugat pensant més en la seva visibilitat que en l'eficiència que proporcionen.
Joan Puigdomènech
Es volia promocionar el cotxe elèctric per vèncer l'imaginari que no hi ha benzineres per aquests vehicles.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Aquestes dades confirmen la informació donada per l'equip de govern de Vic a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), en què afirmava que aquests punts de recàrrega no s'han fet servir en cap de les ciutats on s'han instal·lat, és a dir, Barcelona, Terrassa, Sabadell i la mateixa capital d'Osona.