L'anuari de silencis mediàtics de Mèdia.cat opta per finançar-se a través de la xarxa

Media.cat és un observatori crític amb els mitjans

Societat

Publicat el 23/gen/12 per Jon Sindreu

L'Anuari Mèdia.cat corresponent al 2011 ha començat aquest dilluns la seva campanya de mecenatge a través d'Internet. Com ja va fer l'any passat, el diari digital Mèdia.cat, amb la col·laboració del Grup de Periodistes Ramon Barnils i el Col·legi de Periodistes de Catalunya, prepara un informe amb els 12 temes que considera 'silenciats' pels grans mitjans de comunicació al llarg de tot un any. L'empresa Verkami, dedicada al 'crowdfunding' a la xarxa, serà l'encarregada de recollir les aportacions dels internautes.

La presumpta explotació il·legal dels recursos del Sàhara Occidental per part d'empreses catalanes i espanyoles, entre les quals hi ha FMC Foret, amb seu a Sant Cugat, va ser un dels temes destacats de l'Anuari Mèdia.cat del 2010. El passat franquista de Carlos Sentís i Juan Antonio Samaranch o la impunitat de l'extrema dreta valenciana són d'altres dels reportatges que figuraven en aquest informe, que va esgotar la seva edició en paper i va tenir 7.500 descàrregues a través de la xarxa.

Per elaborar l'Anuari del 2011, Mèdia.cat ha optat pel micromecenatge a través d'Internet. A canvi d'aportacions econòmiques modestes, els participants rebran diferents recompenses, com ara assistir a les classes del màster de Comunicació dels Conflictes Internacionals Armats i Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que enguany col·laborarà amb l'anuari.