L'associació Via Vallès reclama un pla ferroviari pel Vallès més ambiciós
Via Vallès ha exposat la necessitat d'ampliar les línies dels FGC
SocietatPublicat el 26/nov/09 per Adria Claramunt
L'associació Via Vallès reclama la necessitat d'ampliar l''èxitosa experiència' del Metro del Vallès dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) fins a Granollers pel ramal de Sabadell. Segons l'entitat vallesana, aquest és un dels trams que presenten una demanda més creixent juntament amb la de Caldes de Montbui a Mollet. Via Vallès també aposta clarament per desenvolupar el Tramvallès que hauria d'unir Sant Cugat amb Cerdanyola i Rubí per mitjà d'un tramvia i per desencallar el túnel d'Horta ferroviari per unir per una altra via Barcelona amb el Vallès.
El president de Via Vallès, Joan Saborido, ha explicat que cal compensar la gran quantitat d'anys sense inversions ferroviàries al Vallès i assegura que aquestes prolongacions de línies i creació de noves són 'urgents'.
És el cas de la prolongació del Metro del Vallès fins a Granollers de la linia dels FGC que ara acaba a Sabadell. Són declaracions a Cugat.cat.
Joan Saborido
La densitat de població del Vallès permet que ens plantegem l'extensió de l'exitosa experiència del metro del Vallès fins a Granollers.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
L'associació vallesana s'ha felicitat de les propostes que inclou el Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB) com la prevista Línia Orbital Ferroviària (LOF) però fa notar que cal complementar-la amb aquesta prolongació del Metro del Vallès, la creació de l'anomenat Tramvallès o la creació del túnel d'Horta per connectar una altra línia amb la ja existent dels FGC.
Saborido també ha destacat que cal reactivar la línia C7 de Renfe, amb parada a Coll Favà, de la qual ha dit que és una 'línia morta' per la manca de interconnexions amb les línies dels FGC.