Els ciutadans ja poden comunicar incidències a l'Ajuntament amb missatges de mòbil
L'any passat, 'Els Ulls de la Ciutat' van permetre gestionar 10.000 incidències
SocietatPublicat el 7/jul/09 per Oriol Sumsi
Comunicar incidències a l'Ajuntament serà més fàcil a partir d'ara gràcies a un nou sistema que permet fer-ho mitjançant missatges de mòbil. Els ciutadans poden enviar les seves queixes amb un SMS, explicant la incidència, o amb un MMS, que permet adjuntar-hi una fotografia.
El servei 'Els Ulls de la Ciutat' funciona des de l'any 2002 amb l'objectiu de centralitzar la recollida, tramitació i resposta de les incidències a la via pública. Fins ara el servei només era accessible a través del telèfon 010 i a través de la pàgina web de l'Ajuntament, però ara s'hi incorpora també el telèfon mòbil.
A partir d'ara mateix, els ciutadans que observin qualsevol incidència a la via pública poden comunicar-la enviant un SMS o un MMS al número 600 124 123. Totes les queixes arribaran de manera immediata a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, on es verificaran i s'enviaran a l'àrea tècnica responsable perquè hi comenci a posar remei.
El regidor d'Innovació, Jordi Puigneró, considera que aquest nou sistema permetrà millorar el manteniment de la ciutat.
Jordi Puigneró
Facilitem la relació entre el ciutadà i l'Ajuntament pel que fa a la supervisió de la via pública. Volem que el ciutadà sigui còmplice.
Your browser doesn’t support HTML5 audio
Els missatges es poden enviar des de qualsevol terminal mòbil, incloent BlackBerry, I-Phone i PDA. El preu del missatge és el mateix que a qualsevol altre número, en funció del contracte que tingui cadascú amb la seva operadora.
El servei 'Els Ulls de la Ciutat' va rebre el mes passat un premi dins la 15a Conferència Internacional organitzada per la revista ComputerWorld a la ciutat de Cadis. Concretament, va rebre el premi al millor projecte tecnològic de l'any al sector públic, que reconeix l'aposta per la innovació com a manera d'apropar la ciutadania i l'administració.