Foment accepta replantejar l'apantallament per reduir el soroll del pas dels trens de mercaderies d'ample europeu
Publicat el 22/jul/08 per Josep Gimeno
Foment accepta replantejar el projecte d'apantallament acústic per reduir l'impacte del pas de trens de mercaderies per Coll Favà. En un principi, el ministeri pretenia minimitzar el soroll de les futures vies d'ample europeu al pas per la ciutat en un estudi d'impacte acústic de fa set anys.
El ministeri preveia posar pantalles acústiques per evitar el soroll al nord de la línia ferroviària, on hi ha el Centre d'Alt Rendiment (CAR) i l'escola Viaró. En canvi, no contemplava pantalles al sud de les vies, on hi ha el nucli urbà de Coll Favà.
Arran de la insistència de l'Ajuntament i els partits polítics de la ciutat, Foment s'ha compromès a presentar al setembre una nova proposta per reduir l'impacte acústic que generarà el pas de trens de mercaderies. Ho han comunicat representants del ministeri a les tinentes d'alcalde Mercè Conesa i Marta Subirà en una reunió. En la trobada, Conesa i Subirà han demanat que es tornin a fer les medicions sonores i que s'adeqüi la proposta de col·locació de les pantalles acústiques.
La reunió ha tingut lloc poc després que el Congrés dels Diputats aprovés una proposició no de llei instant el govern espanyol a modificar la proposta de col·locació de pantalles acústiques.
Adaptar a l'amplada europea la línia del TGV per a mercaderies que passa per Sant Cugat permetrà que circulin per aquest ramal trens internacionals en direcció França, evitant el pas pels túnels urbans de Barcelona.