FGC i el Museu de Sant Cugat presenten un viatge en el temps per la història dels ferrocarrils

Societat

Publicat el 4/mar/07 per Oriol Sumsi

Aquest diumenge s'ha inaugurat l'exposició 'Viatgers al tren!': una mostra que repassa la transformació de Sant Cugat des de l'arribada del ferrocarril a la nostra ciutat, ara fa 90 anys. Tant el president de Ferrocarrils de la Generalitat com l'alcalde han subratllat l'impacte que va suposar el tren, i insten a seguir impulsant aquestes infrastructures per garantir el creixement futur de la ciutat.

L'octubre de 1917 va arribar el ferrocarril a Sant Cugat: aleshores una petita població rural d'uns 3.000 habitants dedicada, gairebé de forma exclusiva, a l'agricultura i amb només una indústria. Per viatjar fins a Barcelona, en carro, es trigava 5 hores. Ara, el viatge entre el Sant Cugat de fa 90 anys i el de l'actualitat es pot fer visitant l'exposició 'Viatgers al tren!', organitzada pel Museu de la ciutat i Ferrocarrils de la Generalitat.

Durant la inauguració, Lluís Recoder, ha destacat la importància del ferrocarril en la història de la ciutat. Recoder també ha parlat de tres projectes de futur de Sant Cugat pel que fa a ferrocarrils: la integració a la mateixa zona tarifària de Barcelona, la construcció de l'estació de Vullpalleres i la prolongació de la línia del Tibidabo fins al Vallès.

Lluís Recoder

El Sant Cugat d'ara sense el ferrocarril no s'entendria. El que va passar el 1917 va ser tota una revolució que va transformar el petit poble que era llavors en la ciutat que és ara.


També el president de Ferrocarrils, Joan Torres, considera que Sant Cugat és un exemple clar de la relació entre el transport i el desenvolupament econòmic d'un territori:

Joan Torres

El cas de Sant Cugat és una mostra d'aquesta relació excel·lent entre tren i territori. En el futur, el desdoblament de la línia permetria garantir el servei cent anys més

Your browser doesn’t support HTML5 audio



Durant la inauguració, un dels trens de l'època han circulat per la línia, acompanyats per una banda musical de l'època. El més antic dels combois era un model anomenat UT18, que es va construir a San Francisco l'any 1916.