
Entre les novetats hi ha l'eliminació de les barreres de vidre que separen els seients de la zona de portes / Foto: Premsa FGC

El president d'FGC, Carles Ruiz Novella, donant els detalls d'actuació de la posada en servei del primer tren renovat de la sèrie 112 de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils / Foto: ACN (Gerard Ullastre)
Entre les novetats que incorpora el nou vehicle hi ha l'eliminació de les barreres de vidre que separen els seients amb les zones de portes, s'han instal·lat més seients plegables, l'accessibilitat de les portes i s'han repintat diversos elements. "Són trens amb més confort perquè hem tret separacions i la visibilitat també és millor", ha dit Ruiz, que afegit que "En definitiva, el nivell de confort és millor per a l'usuari", tot i explicar, a preguntes dels periodistes, que la reforma no suposa un increment de passatgers.
S'han conservat els seients, però s'ha modificat la tapisseria, el color dels agafadors i l'aspecte exterior dels trens cap a una imatge igual que el model 115, que "són els més moderns".

Amb la reforma s'han instal·lat més seients plegables, s'ha millorat l'accessibilitat de les portes i s'han repintat diversos elements / Foto: Premsa FGC
El president d'FGC ha defensat que "la clau d'haver fet un manteniment al llarg del temps" ha permès que es puguin "allargar la vida de les unitats 112". Concretament, segons ha precisat, seran pràcticament 10 anys "en perfectes condicions" i amb una "millora de la confortabilitat" per als viatgers, ha afegit. D'altra banda, Ruiz ha recalcat que "s'aprofita un material que està en perfectes condicions" i ha recordat "l'esforç" de l'empresa pública amb més de 16 milions d'euros d'inversió.
La idea d'FGC és anar incorporant els trens rehabilitats de la sèrie 112 a la xarxa ferroviària cada quatre mesos. En el cas que la integració vagi bé i no suposi afectacions a la circulació es podria rebaixar fins a dos mesos i així, accelerar el canvi de les 22 unitats.
Rècord de transport de persones
La línia del Vallès d'FGC va transportar 68,8 milions de viatgers el 2024, 10,5 milions dels quals des de les estacions de Sant Cugat, cosa que va suposar a la línia vallesana un rècord històric de l'operadora i un augment del 6% respecte a l'any anterior i un 3,8% en comparació amb el 2019 (abans de l'esclat de la pandèmia). De fet, totes les estacions van incrementar les seves xifres, amb l'estació de Sant Cugat al capdavant amb més de 4,3 milions de validacions. Així, es mantenia el creixement del servei, que el 2023 ja va superar les dades prepandèmia. A escala global, FGC també va assolir el rècord anual de demanda, amb un total de 97,4 milions de viatges.Carles Ruiz
Són trens amb més confort, hem tret separacions i la visibilitat també és millor. En definitiva, el nivell de confort és millor per a l'usuari. Les condicions tècniques de serveis com la connexió USB s'equiparen a la resta d'unitats, però no hi ha un increment de passatgers.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.